Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Få alla samtal besvarade

2 år sedan

Vi som är personliga företagsrådgivare på Telia har ett antal fasta kunder som vi har en regelbunden kontakt med. Dels brukar jag höra av mig med jämna mellanrum för att se hur det går för dem, dels hör de av sig till mig om de behöver hjälp med något.

 

Igår var de en kund som ringde eftersom behoven förändrats. Hon driver flera bolag i Skåne och ska nu expandera till Göteborg. Skälet till hennes samtal var att de behövde fem nya mobilabonnemang med tillhörande telefoner samt ett fast telefonnummer. Men också att hon funderade på att komplettera med en Centrex-lösning.

 

Vi tog därför ett telefonmöte och började med att se över hennes önskemål och hur allt skulle fungera i en drömvärld.

 

Hon berättade att hon tänkt sig att kunden ska få fem val när de ringer till det fasta numret, för att på så sätt hamna hos rätt person direkt. Detta är givetvis fullt möjligt, men ärligt talat är det ganska ovanligt att småföretagare har denna statiska lösning. Och eftersom det nya kontoret är ganska litet med en handfull anställa kan risken vara att den som har viss anknytning är upptagen eller inte på plats. Det kan leda till att kunder upplever det drygt med alla val, men också irriterande att behöva vänta.

 

I dessa fall kan det vara bättre att få samtalen besvarade snabbt, för att sedan koppla vidare till rätt person Vi enades därför om att den mobila växellösningen Telia Touchpoint, där man enkelt kan skapa svarsgrupper, passade deras behov bättre. Då kan de som är tillgängliga svara och därefter koppla vidare till rätt person – även om denna är på språng. På sajten eller i min kollegas blogginlägg kan du läsa mer om hur Telia Touchpoint fungerar.

 

Vill du ha hjälp att se över dina företagslösningar kan du kostnadsfritt få en personlig företagsrådgivare, läs mer här.

 

Med hopp om en härlig sommar!

 

Ajdin Crnovic

Personlig Företagsrådgivare Telia

Rådgivaren Ajdin