Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Rätt autosvar i sommar

2 år sedan

Under sommaren har många företag ändrade öppettider, och vissa kanske stänger ner firman helt. Då är det viktigt att meddela kunderna vad som gäller.

 

Ett bra sätt är att ändra ditt röstmeddelande på företagsmobilen. Berätta under vilken period du är ledig och hur kunder enklast når dig – är det via mail eller genom att tala in ett meddelande?

 

Allra bäst är givetvis att se till att företagstelefonen alltid är bemannad av någon på företaget, för ett missat samtal kan innebära en missad affär. Har ditt företag den molnbaserade växellösningen Telia Touchpoint finns det flera smarta funktioner som underlättar inför semesterperioden.

 

I Touchpoint är det enkelt att ändra det välkomstmeddelande som kunder nås av på ert fasta nummer. Detta går dessutom att förprogrammera långt i förväg. Varför inte önska glad sommar samtidigt som ni meddelar företagets ändrade öppettider?

 

Har du valt att ändå jobba en stund då och då, exempelvis varje förmiddag? Med Touchpoint kan du ställa in så att samtal endast släpps igenom till dig när du är i tjänst. Därefter kopplas alla samtal vidare till en kollega som befinner sig på kontoret.

 

Även mailen behöver semesterfirare ställa in ett autosvar på. Vanligtvis brukar man meddela att man är på semester, datumet då man åter är i tjänst och hur kunden enklast kan få hjälp under den perioden man är borta. Men det finns också några okonventionella mailsvar för den modige att inspireras av, dessa hittar du här!

 

Jag önskar dig en fin sommar!

 

Ajdin Crnovic

Personlig Företagsrådgivare på Telia

 

Läs mer om Telias personliga företagsrådgivare här.

 

Rådgivaren Ajdin