Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Reflektioner från Nordic eCommerce Summit

1 år sedan

Mötesplatsen för innovatörer, entreprenörer och revanschsugna! Här flödar idéerna med allt ifrån Gastrofy, matentusiasternas Netflix till killen från Sveg som ville göra revansch på sin gamla lärarinna som sa att han inte skulle bli något när han blir stor. Han startade Happy Plugs och har tusentals återförsäljare i världen!

Telias del i ekosystemet som leverantör eller partner till e-commerce företag tycks vara relativt okänd så därför tar jag tillfället i akt och berättar lite.

På Nordic eCommerce Summit visar Telia hur du kan vara enkel och relevant i mötet med kund över flera olika kanaler – e-mail, chat, sociala medier, sms, e-signering direkt i mobilen eller bara vanlig telefoni. Mötet med kunden sker över valfri kanal men samlas ändå upp i en och samma kommunikationsplattform. Från denna kan du sedan intelligent styra och samla erfarenhet och data så att du kontinuerligt kan förbättra kundupplevelsen.

Utöver det visar vi även hur du kan höja prestandan på din mobila website genom CDN, Content Delivery Network. Du kan enkelt testa din sites prestanda och testa CDN för att utvärdera hur mycket du kan höja konverteringen med hjälp av denna tjänst.

Klarna, Paypal, Bring och Ipeer var några av de andra utställarna på plats och även några nischade digitala marknadsföringsföretag. Alla fyller sin del i ekosystemet och som e-handlare idag ska du inte bara fylla ett logistikflöde att flytta en vara från A till B utan alltmer handlar det om kundupplevelser, företagsidé och att bygga varumärke för att möta de högre kraven på personifiering.

MYmüsli erbjuder din egen mixade müsli. Garden glory erbjuder lyxiga trädgårdsslangar i valfri färg snyggt paketerade, Happy plugs levererar hörlurar i valfri färg och design som du kan mixa med din individuella klädstil, Gastrofy har ett nätverka av matintresserade och kockar och samlar smart data för att förse dig med just de matrecept som intresserar din personliga smak.

Personifiering, personifiering, personifiering!

Sist men inte minst berättade Halebop, den lilla operatören i Telias nät, hur de gör för att vara Enkelevant, dvs enkel och relevant i mötet med kunden online. De pratade om att våga vara ”tjenis” online och att begränsa valet för att göra det enkelt.

Jag har inspirerats och är mer sugen än någonsin på att starta eget!

 

Ciao ciao

Vi ses!

AnnaPia

 

https://nordicecommercesummit.se/stockholm/agenda/

http://www.telia.se/foretag/losningar/kontaktcenter

http://cdn.teliasonera.com/