Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Småföretagaren som vill nås överallt

3 år sedan

Något som många småföretagare uppskattar är variationen i arbetet. De har inte en renodlad roll, utan sköter allt från att svara i telefon till att hämta produkter på lagret själva. Men det innebär också att de många gånger måste befinna sig på flera ställen samtidigt, och självklart går inte det.

 

Oftast beror det på att man inte har möjlighet att ta kostnaden för en extra anställd. För mig som personlig företagsrådgivare är det därför alltid roligt när jag presenterar en lösning för kunden som gör stor skillnad med små medel.

 

Ett tydligt exempel är en av mina kunder – ett tvåmansföretag med kontor och lager på andra våningen. Arbetsuppgifterna innefattar allt från att springa till postkontoret, gå till lagret och samtidigt vara tillgänglig för att svara i telefon. För att de inte ska behöva springa benen av sig har jag rekommenderat mobila växellösningen Telia Touchpoint i kombination med företagsabonnemanget Telia Jobbmobil multi. Vi har också kopplat på ett fast telefonnummer, eftersom kunde tyckte att företaget framstod som mer väletablerat med ett fast nummer.

 

Tack vare växellösningen kan min kund svara på det fasta numret – även om han för tillfället befinner sig på lagret eller kontoret. Och efter stängning kopplas det på en röstbrevlåda så att han kan fånga upp samtalen dagen efter. På så sätt missar han numera aldrig några viktiga samtal och riskerar inte längre att förlora potentiella kunder.

 

På snart återhörande!

Sara Ekman Bolin Företagsrådgivare (Butik Sickla)