Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Småföretagare får personlig rådgivare hos Telia

6 år sedan

En numera populär (och välkommen) trend är att bli entreprenör. Flera av mina vänner har valt det spåret och driver nu sina egna bolag, som en del av Sveriges nu så omtalade startup-scen. De jobbar mer eller mindre sju dagar i veckan för att lyckas, precis som många andra av landets småföretagare. För dem är fungerande kommunikation helt avgörande. De flesta har sin verksamhet på nätet (i mobilen) så en god (mobil) uppkoppling är en hygienfaktor. De använder dessutom en rad andra IT-tjänster för t.ex. växel, e-handel, administration och ekonomi. På middagar är det inte ovanligt att de passar på att kolla senaste säljstatistiken i sina mobiler mellan huvudrätten och efterrätten. Men att administrera  IT- och kommunikationstjänster är inget som någon av dem vill lägga tid på. Det ska gå snabbt och enkelt att beställa tjänster, komma igång och använda dem samt få support. Inte helt otippat skapar det här en del frustration.  Många företag upplever IT och teknikfrågor som tunga och omständiga. Utvecklingen går snabbt och det är svårt och tidskrävande att hålla sig uppdaterade om nya produkter och lösningar. Samtidigt är det många småföretagare som saknat en personlig kontakt hos sin operatör som kan hjälpa till med dessa frågor. Det ändrar vi nu på! Från och med idag kan alla småföretagare få en personlig rådgivare hos oss på Telia.

Jag bad Patrik Granström, min kollega och tillika chefen för små- och medelstora företag på Telia, sammanfatta vad en personlig rådgivare faktiskt ska göra:

– Digitaliseringen genomsyrar svenskt företagande, oavsett bransch och storlek på bolag. Våra personliga rådgivare kan hjälpa småföretagare navigera tekniken och förstå vilka digitala tjänster som kan hjälpa dem utveckla sina verksamheter, från att tala med hantverkare om vilka mobiler som bäst lämpar sig för byggarbetsplatsen till att utrusta affärsresenärer med rätt tjänster och tillbehör för att kunna jobba på resande fot, berättar Patrik Granström, chef för små- och medelstora företag på Telia.

Telias personliga rådgivare finns tillgängliga 8-17 på vardagar för kunden men tar även en proaktiv kontakt, minst en gång i halvåret, för att se över hur kundernas nuvarande lösning fungerar och säkerställa deras framtida behov. Företagskunder kan välja om de vill ha en personlig rådgivare via telefon och mejl eller i en Telia-butik.

Som grädde på moset så lanserar vi också skräddarsydda erbjudanden till sex olika branscher och yrken: hantverkare, säljare, konsulter, affärsresenärer, nyföretagare samt butiker och restauranger. Här har vi tittat på hur man arbetar i olika branscher och yrken och sytt ihop kommunikationslösningar som passar kunderna.

Känns bra att ha en trevlig nyhet att dela med sig av när jag imorgon besöker Stockholms entreprenörsmecka, Sthlm Tech Fest !

3 Kommentarer

  1. Annika Björnrehn Töreboda AB 6 år sedan

    Min router fungerar inte vi har försökt med allt sedan 1 juni. Den fungerar ibland. Just nu är det bara.Samsung 6 som fungerar

  2. Rolf Classon 5 år sedan

    -kunden vill ha en rådgivare för ev ändring I deras abonnemang med batter bredbandstelefoner
    Rol Classon nås på 0709755376

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej!

      Här kan du registrera dig för att bli kontaktad av en personlig rådgivare: https://www.telia.se/foretag/personlig-radgivare

      Trevlig dag! /Sofia