Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Öka din försäljning vid e-handel!

5 år sedan

Har haft mycket att göra och köpte härom kvällen lite kläder på webben. Hade tänkt ut ett par företag som hade de byxor jag ville ha. Gjorde en sökning på märket och fick fram flera andra företag. Kollade säkert ett tiotal… och det tog rätt mycket tid ska jag erkänna. Det slutade med att jag köpte från ett helt annat företag än vad jag tänkt mig och också för mycket mer pengar än jag tänkt mig. Det slog mig efteråt att:  När man ska köpa lite kostsammare varor börjar man ofta med några företag och skalar ner, vid e-handelsköp blev det istället många fler företag… Omvänd köplogik! Och dessutom mycket mer pengar…

Inser att det är superviktigt för både ökad försäljning och stärkande av varumärke att finnas och synas på webben. Syns du inte så finns du inte!

Inte minst är det viktigt att ha en riktigt snabb och enkel shopping site för att jag som kund ska stanna kvar på just din site. Hur påverkar det egentligen retail branschen? Jag ser tre delar – om jag inte finns på nätet så är garanterat någon annan där och säljer, om jag inte gör e-köpet enkelt för kunden så handlar inte kunden på i min webbutik, om min portal inte är snabb och nåbar så går kunden snabbt vidare till en annan som är snabbare.

Kommunikationstjänster som stödjer en proaktiv kundtjänst online och web performance blir helt klart en viktig komponent för att öka försäljningen hos retail företagen. Hjälp med att fylla i formulär eller erbjuda hjälp om matchande produkter är en lika självklar service på nätet som att du går fram och  erbjuder din hjälp i butiken. Ett köpbeteende är i förändring och jag är övertygat om att investering i  teknik krävs och kommer att bidra till ökad försäljning.

Att navigera konsumenterna i företagsdjungeln på nätet och framförallt ge dem en proaktiv kundservice blir en del av kundupplevelsen och en del av varumärket!

Ciao Ciao, vi ses snart igen!

AnnaPia

annapiablogg4-210

2 Kommentarer

  1. Rawdesigns 4 år sedan

    Precis det jag brukar säga till mina kunder (arbetar med e-handel) synd bara att det är google som har all makten egentligen

    1. Annapia Malmberg 4 år sedan

      Ja det är väldigt styrande när det gäller sökningar såklart. Roligt att du som arbetar med e-handel tycket det var en relevant blog. Som operatör arbetar vi mest med internettjänster, web performance (CDN) och säkerhetstjänster kopplat till detta//AnnaPia