Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Bra är inte nog – vi vill vara bäst

7 år sedan

Hållbarhet innebär för oss att utveckla affärerna och skapa tillväxt, både för oss själva och för våra kunder, genom att ta ansvar ur ett helhetsperspektiv, dvs ekonomiskt, miljömässigt och socialt.Under onsdagskvällen delade Service score ut pris för bästa service inom ett antal branscher. Telia tog för andra året i rad hem förstapriset inom kategorin telekom, tätt följda av Halebop och Comviq. Röstar gör ca 3000 personer i åldern 16-79  genom att svara på en webbenkät.

För två veckor sedan, den 31 mars, delades ut priset ”Sustainable Brand Index™ 2014, till Sveriges mest hållbara varumärke och Telia tog för fjärde året i rad hem förstapriset inom kategorin telekom men det var Lantmännen som placerades i toppen av totalt 242 varumärken.

Det är vi naturligtvis glada och stolta för, men frågar du mig är jag långt ifrån nöjd. Min ambition är att bli ett av Sveriges ledande företag när det gäller hållbarhet som jag arbetar med.

Kunder

Hållbarhet innebär för oss att utveckla affärerna och skapa tillväxt, både för oss själva och för våra kunder, genom att ta ansvar ur ett helhetsperspektiv, dvs ekonomiskt, miljömässigt och socialt. Fram till 2015 investerar vi fem miljarder per år i Sverige på att bygga ut och förstärka den mobila och fasta infrastrukturen. Vi vill skapa förutsättningar för att Sverige ska bli bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter. Vi är med och bygger det digitala- och informationssamhället.

Vi vet att snabb uppkoppling, som fiber och 4G, är en förutsättning för framtidens digitala samhälle och vår överlevnad. Vi vet också att det räcker inte bara med att ha den bästa tekniken och de låga priserna, vi måste också i alla möten med våra kunder, oavsett kanal, vara kunniga, professionella och proaktiva. Därför ser vi till att våra medarbetare som arbetar dagligen med att ”möta” våra kunder har kompetens om de tekniska lösningarna men också möta våra kunder med respekt och ödmjukhet för att utan nöjda kunder finns vi inte.

Är du vår kund? Om ja, vad tycker du om oss? Är du inte det då undrar jag vad skulle det vara som skulle göra att just du väljer oss?

Vad du tycker och hur du upplever oss är mycket viktigt för oss för att vi ska kunna bli bättre.

Passar på och önskar er en trevlig helg

Vi hörs snart, Catherine

2 Kommentarer

  1. nyfiken 7 år sedan

    Jag tycker inte TELIA menar vad de säger.

    I och med att ni säljer Iphone från Apple. Det finns en standar för mobilladdare. Denna standar följer alla utan apple, de har till och med hittat på TVÅ egna kontakter.

    Om ni tar miljö frågorna på ALLVAR så sluta sälja de produkter som inte följder standar som är framtagna för att minska elektronik berget. Så sluta sälja iphone, annars är det bara tomt prat från er sida.

  2. nyfiken 7 år sedan

    En liten reflektion.

    Ni påstår nu är bäst i branschen, kollar på prisjakt så har ni betyg 3/10. Inte så bra skulle jag säga.

    På prisjakt har ni nexus5 felaktigt prissatt, priset är över en månad gammal och 500kr dyrare än ert riktiga pris. Men ni vill väl inte riskera och säja Android mobiler ?

    Sen var jag inne på eran hemsida och upptäckte jag betala 10kr mer på mitt bredband, än vad som stod på er hemsida.

    Kontakta er kundtjänst och förväntande mig ett svar, som en ursäkt att det var ett misstag som skulle åtgärdas.

    Svaret ”fritt översatt från byråkrati-svenska till svenska”.

    Hej kund

    ” Ditt pris är rätt. Om vi på Telia oturligt blir utsatta för konkurrens och blir tvungna att sänka priset på en tjänst. Så döper vi om den tjänsten, då får de som inte hör av sig behålla det gamla tjänsten och det högre priset. Medan nya kunder får den nya tjänsten och det bättre priset.

    Behöver vi höja priset så höjer vi det självklart på båda tjänsterna med samma antal kronor, så de som har den gamla tjänsten och inte upptäcker det får betala mer.

    MVH kundtjänst på Telia. ”

    Inget ett företag som vill ha titeln ”bästa service titel” borde ägna sig åt liknade.