Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Telia, Retail och kommunikation

6 år sedan

Dagens shoppare litar mer på vänner och arbetskamrater än företagets information. Sociala medier hjälper till att avgöra vad, var och hur jag handlar. Konsumenten söker mer generellt efter information än direkt på säljföretagens olika hemsidor. Konsumenten är van att få mer information om erbjudanden online, kan jämföra i köpögonblicket. Mobila användandet och konsumentbeteendet skapar nya behov av att investera i olika former av telekombaserade kommunikationslösningar. Inte bara för att tillfredsställa kunden i butik, oavsett om den finns på webben eller fina gatan.

Även för att effektivisera sina interna möten, flöden, leverantörskontakter eller all form av interaktion mellan människor ställer krav på kommunikationsplattformen. Hur kan jag som lokal handlare hålla kontakt med mina lokala leverantörer. Den butik som skapar det lokala torget med grönsaker och produkter med en global touch är min vinnare. Att hålla detta nätverk av producenter är helt enkelt en webb av aktörer med mig som kund i fokus. Tekniskt sett en samarbetslösning med federationer.

Stabila och långvariga kundrelationer kräver inte bara ett leende i kassan. Vägen till köpögonblicket kräver en stabil kommunikationsplattform med en sammanhängande kundupplevelse. Från webb, mobiloperativ, butik och till POS-ögonblicket.

I mitt arbete att utveckla och hjälpa Telias kunder till bättre affärer inom Retailområdet kommer jag att dela med mig av mina erfarenheter och upplevelser i den här bloggen. Jag som skriver heter Tony Andersson och arbetar som affärsutvecklare inom vertikalen Retail. En närmare beskrivning av mig finns i länken vid sidan om.

Nej nu är det dags att köpa en cykel. Knappar in sökorden på vad jag vill ha. Undrar var jag kan beställa en sådan?

Må gott

Tony