Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Telias arbete för ett hållbart samhälle belönas

9 år sedan

Telia Branschbäst 2013 Sustainable Brand Index

 

​Telia fortsätter att övertyga när svenska folket rankar teleoperatörernas miljöarbete och sociala ansvarstagande. Topprankningen i Sustainable Brands mätningar från 2010 och 2011 upprepas även 2012.

Sustainable Brand Index är Sveriges enskilt största varumärkesundersökning där konsumenterna utser de mest hållbara varumärkena och Telia toppar listan i sin bransch – för tredje året i rad. Det är människor i alla åldrar, spridda över hela landet som rankar över 200 företag i olika branscher för deras arbete med miljö och socialt ansvarstagande.

Jag är övertygad om att it spelar en viktig roll i ett hållbart samhälle. Jag vågar påstå att it är en fortsättning för ett hållbart samhälle. Vi i Telia lägger mycket tid och kraft på att bli ett ännu mer miljövänligt företag som tar ansvar för en hållbar utveckling. Vi arbetar både med oss själva och med våra kunder. Att vi i Telia har lyckats med att minska CO2 utsläppen med över 85% är stort men att hjälpa 100 stora företag som är våra kunder att nå samma resultat är ännu större. Därför är det extra roligt en sådan här dag när vårt arbete belönas på detta sätt.

Motiveringen till Telias toppnotering lyder: ”Telia har lyckats nå ut brett med sitt budskap och de konsumenter som mottagit budskapet har i stor utsträckning bedömt det som positivt. Enligt vår definition innebär vinsten att Telia är ett varumärke vars löfte inte bara omfattar pris och kvalitet, utan också ett ansvarsfullt och öppet sätt att skapa detta pris och denna kvalitet”.
På den totala rankingen i Sustainable Brand Index™ 2013 hamnar Telia på plats 59 av 228.

Här kan du läsa mer om Telia arbete för miljö och social ansvarstagande.

Catherine Karagianni