Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

TeliaSonera: 2 000 000 Facebook fans

6 år sedan

För drygt ett år sedan skrev jag denna bloggpost när vi inom TeliaSonera-koncernen gemensamt nådde 1 miljon fans globalt på Facebook.

Nu dags för nästa celebra milstolpe: 2 miljoner fans.

Över 2 000 000 människor som frivilligt valt att ta del av vår kommunikation; en ära – och ansvar. Är du kanske en av dem?

Nu är detta så klart inte något som ”bara hänt”, utan bakom ligger ett fokuserat arbete styrt med parametrar på detaljnivå – för att säkra relevans för oss och våra intressenter!

Skillnaden idag mot var vi befann oss vid förra milstolpen, är att jag valt ett tydligare fokus på att fördjupa och maximera relationen med redan befintliga fans. Kvalitet före kvantitet om du vill.

Givetvis är det viktigt att fortsatt ha en relevant, och ökande bas av fans – särskilt med tanke på att endast 8-14% sägs nås av de budskap vi som företag lägger ut på Facebook (denna artikel säger att 16% nås av en sidas budskap).

Har du ännu inte hittat till våra Facebook-sidor, varsågod:

Hur arbetar ditt företag/organisation med Facebook idag? Någon strategisk och operativ plan bakom, eller… ? Själv lanserar jag inom kort koncerngemensam Social Media ROI, här med tips från Jesper Åström.

Må gott,

LG