Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Foto ökar engagemang på Facebook

6 år sedan

Som inspirerande marknadsledare fortsätter jag på den utlovade vägen och släpper nu information om hur vi arbetar med innehåll kopplat Facebook. Bilden ovan visar ett snitt av vilken fördelning av innehåll, eller content, som vi inom TeliaSonera-koncernen använder på Facebook.

Varför är då detta av intresse? Jo, utan att ge sina fans på Facebook ett flöde av relevant innehåll, som attraherar och engagerar, så blir också chansen att stötta sin affär mindre. Jag ser inte att enbart kundservice är nyckeln till framgång. Det är en del av mixen.

Enligt Socialbakers matchar detta i stort den globala användningen, se nedan.

Vad lägger du/ni ut för innehåll till/för era fans på Facebook? Vad funkar bäst?

Må gott,

LG

2 Kommentarer

  1. Doktor Spinn 6 år sedan

    Grymt att du delar statistik från verklig användning, LG! Mer sådant.

    För min del ser jag att förhållandet mellan olika typer av content förhåller sig med liknande andelar hos andra typer av företag. Möjligtvis att rena statusar vanligen gör bättre ifrån sig än rena länkar om man ska titta på företag generellt.

    Tycker också att det är intressant att skillnaden inte är så stor som man skulle kunna tro mellan olika branscher. Det verkar som om det är plattformen som har störst påverkn på vilken typ av content som gör bäst ifrån sig.

    Får mig att tänka på Marshall McLuhan, ”The Medium Is The Message” och utmaningarna i att skapa starkt content som är plattformsanpassat – utan att produktionskostnaderna springer iväg.

    1. LG Wallmark 6 år sedan

      Tack Jerry,

      Det är därför jag kanske lite ”förmätet” skriver inledande ”inspirerande marknadsledande”. 😉

      Bakgrunden såklart som jag skrivit tidigare, att storföretag har så mycket att kunna dela med sig av som kan gagna de som inte sitter på samma resurser varken i form av pengar eller personal – eller erfarenheter! Tillsammans blir vi ofta starkare – och kan gagna och lyfta varandra. I en icke-kommunistisk dimension.

      Vad gäller plattform tänker jag mycket lika ditt resonemang. Bara att jämföra med Twitter, där jag ser ett helt annat upplägg vad gäller form och innehåll om jag måste generalisera. Kanske kommer ett separat blogginlägg om detta 😉

      Må gott,

      LG