Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Bloggar vinner terräng

8 år sedan

Kommer du ihåg mitt tidigare inlägg när jag skrev här om att företagsbloggar låg i botten av trovärdighetsligan enligt en undersökning från 2008.

Nu verkar det dock, trots det, hända grejer. En (amerikansk) undersökning från slutet av förra året sa då att ”43% of US companies will be blogging by 2012”. Alltså, nästa år har nästan 50% av alla företag en blogg.

Detta säger i och för sig inte så mycket om trovärdigheten för företagsbloggar, men å andra sidan tror jag inte att så många företag skulle satsa på denna typ av kanal skulle man inte se den som relevant. Vidare verkar undersökningen ovan säga att marknadsföring verkar vara den primära orsaken till en blogg. Spännande att se hur det kommer att mottas om ren marknadsföringskanal.

Vi som skriver här för Telia i Bättre affärer ser inte detta som en primär marknadsföringskanal, utan mer att detta är en möjlighet att dela med oss av saker som berör oss, och som vi tror har betydelse för så många andra. Transparent relationsskapande dialog, som är mitt sociala medier-mantra. Och på detta tema kommer jag att återkomma mer under hösten 😉

Vad tycker du? To blog or not to blog?

Har jag förresten berättat att min kollega, som är vår vd i Nepal för Ncell, bloggar; här hittar du Pasi Koistinens blog.

Må gott,

LG