Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

#telia365 enkelhet, möjlighet och bättre affär

8 år sedan

Office 365 från Microsoft lanserar idag världen över men hur kommer det att påverka användarna av dessa tjänster och i så fall hur kan man fråga? Jag tror att det kommer att innebära förändrade villkor för många företag och då är det två saker jag tänker på i första hand. Genom att vi har lagt till ett antal saker så kommer vi med #telia365 att kunna skapa en helhet för företag i kommunikationen mellan medarbetare och sin omvärld.

  • Dels genom att  förenklar för mindre och medelstora företagen att få tillgång till It verktyg på samma villkor som stora företag och till en prisbild som är realistisk.
  • På samma gång ge möjligheter till nya arbetssätt med inbyggda mötsfunktioner för både delade dokument, ljud och bild kopplat till kontakt bok och kalender.

Som en person sa när kalendern dök upp i mobilen uppdaterad i realtid” nu kommer jag att komma i tid till mina möten”. 

Jag har tidigare pratat om något som jag kallar treenigheten där samspelet mellan en applikation, nätet och en terminal styr hur vi upplever en funktion som tex en mötestjänst. Kvalitetsupplevelsen och hur tillgänglig tjänsten upplevs bygger på att samtliga tre fungerar ihop med varandra. När som helst och var som helst. Min kollega Daniel har publiserat ett inlägg om just dessa 3 fundament och hur de samspelar.

Enkelhet i att använda tjänsten handlar om hela processen från Idé till fullt implementerad funktionalitet. Och där vi erbjuder stöd och support genom hela processen före, under och efter att man har gjort sitt köp. 

Före genom att tydligt guida i valen av funktioner och tillval för kombinera med rätt lösning för kontoret och mobilt arbetssätt. Vilket funktioner med Officepaket, Mail och Kommunikationstjänster som skall var tillgängliga. Beroende på vilken typ av arbetsplast kunna välja fast och eller mobil tillgång till internet. Vilken typ av support skall finnas för företaget och användare inkl utbildning.

Under processen få stöd med att flytta över från tidigare lösningar till #telia365 med kontaktpersoner som bara jobba med detta och kan följa kunden hela vägen. 

Och efter med hjälp av ett smart administrativt stöd för såväl administratör som användare att lägga till och anpassa funktionalitet och innehåll. Men kanske det som uppskattas mest är möjligheten att få användarsupport direkt på telefon eller web för så att alla på företaget. Vi skapar på så sätt en egen IT och kommunikationssupport för företaget som är inriktade på helheten kring #telia365.

Att få rätt saker på rätt plats där verksamhetens behov står i centrum, det är här vi lagt kraften på #telia365. Kommunikationslösningar som stora företag har byggt det men på ett sätt som passar alla storlekar av bolag och verksamheter inte minst ekonomiskt.

Ändrade villkor pratade jag om initialt och för sättet vi arbetar kommer funktionerna i Office 365 att ge nya både företaget och användarna tillgång till samma information och inte minst tillgänglighet till varandra oavsett tid och plats. 

O365 består av 4 delar;  

Mail eller Exchange som det heter på Microsoft språk med kalender och kontakt bok sammankopplad med alla på jobbet för att enkelt kunna boka möten direkt i deras kalender eller se om man är tillgänglig. SJälvklart synkad med mobilen om man vill ha full kolla på möten och mail.

Sharepoint som innebär att man kan skapa sitt eget intranät för bättre kommunikation internt eller använda det för projekt grupper och deras dokumentation eller varför inte en extern sida för kunder och partners att hitta nytta information.

Office Professional Plus som innebär att man har tillgång till Office paketet med Word, excel etc.

Och till sist Lync Online som är hela sviten av samarbetsverktyg som gör det möjligt att chatta med kollegor, koppla upp ett video samtal eller enkelt dela dokument direkt över datorn.  Det finns mängder av spännande funktionalitet som jag inte hinner gå in på här men som vi gärna delar med oss av för att hjälpa er till rätt lösning med #telia365. Men när alla dessa delar sätts samman med riktigt bra internanslutning och supportstöd så kan företaget utveckla såväl marknad som kvalitet i affären och sina kundmöten. 

#telia365 är Företagande på era villkor inte teknikens och ytterliggare en möjlighet till bättre affärer som vi ser det.

Vi hörs..

Patrik