Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Smartphone användare spenderar mer tid på att nyttja appar än att ringa eller surfa

11 år sedan

Fick en intressant undersökning idag som Wireless Intelligence nyss genomfört. Undersökningen genomfördes i januari 2011 på de fyra huvudsakliga smartphone plattformarna (iPhone, Android, BlackBerry och Symbian) i USA och UK. Undersökningen visar tydligt att smartphone användare spenderar mycket tid på att nyttja appar.

En smartphone användare spenderar i genomsnitt 667 minuter (dvs drygt 11 timmar!!) per månad på att nyttja appar mot 531 minuter av traditionellt prat i telefonen eller mot 422 minuter av surf. Mycket intressanta siffror som visar hur beteendet hos många ändras då man skaffar sig en smartphone.

Vidare visar undersökningen att en iPhone användare genererar helt klart mest datatrafik per månad, 422 MB, jämfört med 133 för en Android användare. IPhone användare är också de som spenderar mest tid på appar vilket till stora delar kan förklaras av den stora mängd appar som finns att tillgå för en iPhone användare.

Vilka appar är det då som används mest? Jo föga förvånande så är det sociala media appar som lockar mest och flest. Topp tre appar som används aktivt varje månad är 1) Facebook, 2) You Tube och 3) Twitter.

Vi hörs snart igen,

Jessica

6 Kommentarer

  1. Peter Niemann 11 år sedan

    Hej

    Lite information kring eran växel. Den är idag inte riktigt användarvänlig när det gäller att koppla vidare. Det stora problemet är att de nya telefonerna inte har ”Lur” och därigenom fungerar inte manualen eller grund funktionaliteten särskild väl.

    Nu är detta lös med en gratis app.

    https://market.android.com/details?id=se.avancit.switchboardlight&feature=search_result

    Denna app är en framgångsfaktor. Nu kan vi äntligen vidarekoppla samtal!

    1. Jessica Levin 11 år sedan

      Hej Peter,
      Jag är lite osäker på vilken växel du åsyftar. Är det vår 90 100 eller möjligtvis 90 400 (kundtjänst)? Eller kanske några av våra växellösningar som vi säljer till kund?

      Men jag är glad att du hittat en lösning på problemet med hjälp av en app.

      Mvh
      //Jessica

  2. Peter Niemann 11 år sedan

    Hej

    Lite information kring eran växel. Den är idag inte riktigt användarvänlig när det gäller att koppla vidare. Det stora problemet är att de nya telefonerna inte har ”Lur” och därigenom fungerar inte manualen eller grund funktionaliteten särskild väl.

    Nu är detta lös med en gratis app.

    https://market.android.com/details?id=se.avancit.switchboardlight&feature=search_result

    Denna app är en framgångsfaktor. Nu kan vi äntligen vidarekoppla samtal!

    1. Jessica Levin 11 år sedan

      Hej Peter,
      Jag är lite osäker på vilken växel du åsyftar. Är det vår 90 100 eller möjligtvis 90 400 (kundtjänst)? Eller kanske några av våra växellösningar som vi säljer till kund?

      Men jag är glad att du hittat en lösning på problemet med hjälp av en app.

      Mvh
      //Jessica

      1. Gäst 10 år sedan

        Hej,
        Peter avser Telia JobbMobil Växel (TJV) och jag håller med: Med HTC kan man inte vidarekoppla med TJV’s instruktion för vidarekoppling. När kommer Telia med en officiell app för att kunna vidarekoppla samtal?

        Säljaren av vår TJV rekommenderade definitivt oss att köpa Smartphones för att kunna använda appar för att styra växeln, men Telia har ingen egen för Android och den för iPhone kan man inte koppla med?

        MVHDaniel

        1. Jessica Levin 10 år sedan

          Hej Daniel,
          Då förstår jag lite mer kring frågan och har också mer i detalj kollat upp vad som gäller. I stort sett alla mobiltelefoner har i sitt menyvalet ”transfer /överför”. Leverantörer av Smartphones har valt att inte ha detta direkt i menyvalet. Vi har identiferat handhavanden ”workarounds” för de allra flesta smartphones

          Vår iPhoneapp är släppt i sin första release och vi kommer inom kort att implementera stöd för överflyttning. Vi jobbar för att lösa situationen för övriga operativsystem också. För Android fungerar ”switchboard light” som finns att ladda ner på Android market.

          Tills vidare vill jag också hänvisa till våra identifierade ”workarounds”:
          För personer som arbetar som telefonist eller på annat sätt har behov av att ofta överflytta samtal kommer vi, i alla fall ett litet tag till, fortsätta att rekommendera en terminal som har ”transfer/överför” som menyval.
          Vi testar kontinuerligt nya releaser etc för att se hur vi når stöd för överflyttning på bästa sätt.
          Kontakta gärna vår användarsupport på 020-554010 om du har frågor rörande en specifik telefonmodell.

          Mvh
          //Jessica