Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Vill du kunna bli nådd på din semester?

11 år sedan

Oj vilket otroligt vackert och härligt sommarväder vi (äntligen) fått. Det är nu vi alla redan har eller väldigt snart går på en välförtjänt semesterledighet. Ofta tillbringas ju den i sommarstugan, i båten, på fjällvandring eller i skärgården och hur viktigt är det då att att du kan bli nådd och att du kan nå om något viktigt dyker upp? Privat eller arbetsrelaterat.

Min erfarenhet är att det är när du åker på semester som du verkligen förstår hur viktigt mobiltäckning och kvalitetsupplevelsen är. Som (bortskämd)  storstadsbo tar du ofta för givet att allt skall fungera men så reser du på semester och då upptäcker du ibland att det inte är lika självklart. Något som ofta glöms bort vid upphandling av mobiltelefoni är att man bara tittar på där man har sin verksamhet – man glömmer helt enkelt bort att de anställda inte alltid befinner sig på verksamhetsstället. Särskilt inte när det är sommar och semester.

Jag har firat de sista 10 somrarna på Fårö, det är en helt ljuvlig plats att vara på. Det är vi många som tycker och en av mina vänner driver ett fastighetsbolag som bla har ett par, tre fastigheter med verksamhet på Gotland (inkl Fårö). Det är ett mindre företag och de är helt mobila, dvs har sitt kontor till stora delar i fickan. De valde sin första leverantör väldigt mycket pga av ett till synes lågt pris. Det visade sig dock att där de hade sin verksamhet och där de befann sig på sommaren så gick det inte att ringa annat än vid bortre ladan i en fårhage, så där stod de när de var tvungna att ringa. Men av naturliga skäl kunde de inte befinna sig där hela tiden så mycket tid gick till spillo för att inte tala om den frustration de kände. Så när de sedan skulle byta leverantör så tittade de på helhetsupplevelsen. Priset är fortsatt viktigt men de värderar även saker som mobiltäckning, kvalitet och kundservice.

Så mitt tips är att den leverantör som ger bäst täckning ger också bäst flexibilitet till den moderna, mobila företagaren eller medarbetaren. Tänk gärna på det vid nästa upphandling.

Vi hörs snart,

Jessica

9 Kommentarer

  1. Vivian Eliasson 11 år sedan

    Hej, vi har precis fått Telia som operatörer på mitt arbete. Här är det problem med täckningen mitt i Stockholms centrala innerstad. Även mitt på E6:an Göteborg bryter samtalen titt som tätt enligt våra säljare. Vad gör man åt det? /Telefonist

  2. Vivian Eliasson 11 år sedan

    Hej, vi har precis fått Telia som operatörer på mitt arbete. Här är det problem med täckningen mitt i Stockholms centrala innerstad. Även mitt på E6:an Göteborg bryter samtalen titt som tätt enligt våra säljare. Vad gör man åt det? /Telefonist

    1. Jessica Levin 11 år sedan

      Hej Vivian,
      Det låter märkligt och är naturligtvis inte ok. Utan att veta mer om vilken tjänst ni använder (växellösning?) och vilka terminaler ni använder så tycker jag ni skall felanmäla till kundtjänst så de kan felsöka och hjälpa er att få en fungerande lösning.

      Mvh
      //Jessica

  3. Jessica Levin 11 år sedan

    Hej Vivian,
    Det låter märkligt och är naturligtvis inte ok. Utan att veta mer om vilken tjänst ni använder (växellösning?) och vilka terminaler ni använder så tycker jag ni skall felanmäla till kundtjänst så de kan felsöka och hjälpa er att få en fungerande lösning.

    Mvh
    //Jessica

  4. Jessica Levin 11 år sedan

    Hej Vivian,Det låter märkligt och är naturligtvis inte ok. Utan att veta mer om vilken tjänst ni använder (växellösning?) och vilka terminaler ni använder så tycker jag ni skall felanmäla till kundtjänst så de kan felsöka och hjälpa er att få en fungerande lösning.Mvh//Jessica

  5. Vivian1 11 år sedan

    Hej, hjälper inte att felanmäla då de inte hittar något fel. Kanske att Telia behöver uppgradera sin kapacitet? /Telefonist

    1. Jessica Levin 11 år sedan

      Hej igen,
      Hmm, låter märkligt. Jag blir nyfiken på vilken tjänst ni har och var i Stockholm ni normalt ringer? Sitter ni i ett äldre hus med tjocka väggar? Vilka terminaler har ni?

      Visst finns det fall där vi på Telia måste uppgradera vår kapacitet även i storstäderna men jag tycker ändå det låter märkligt (baserat på denna lilla information du återger här).

      Mvh
      //Jessica

  6. Vivian1 11 år sedan

    Hej, hjälper inte att felanmäla då de inte hittar något fel. Kanske att Telia behöver uppgradera sin kapacitet? /Telefonist

    1. Jessica Levin 11 år sedan

      Hej igen,Hmm, låter märkligt. Jag blir nyfiken på vilken tjänst ni har och var i Stockholm ni normalt ringer? Sitter ni i ett äldre hus med tjocka väggar? Vilka terminaler har ni?Visst finns det fall där vi på Telia måste uppgradera vår kapacitet även i storstäderna men jag tycker ändå det låter märkligt (baserat på denna lilla information du återger här).Mvh//Jessica