Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Facebook och andra sociala kontaktvägar

10 år sedan

Hej svenska företagare och andra läsare,

Hur står det till idag? Allt väl med dig? Familjen, vänner, bekanta? Jag har själv haft lite för mycket att göra och ska nu försöka bli bättre på ”balans i livet” under 2010. Åtminstone göra ett seriöst försök. Det är inget genrep av livet som pågår som sagt, utan premiärvisningen. (Undrar förresten vad recensionerna kommer att säga, hhmm?) Här har du några konkreta balanstips kopplat din arbetsplats skulle du undra.

Du kanske känner igen att hämta styrkan för arbetet vid t.ex. tanken på din familj. Har du möjlighet/behov att hålla koll på ”livet utanför jobbet” när du jobbar?

Tillåter din arbetsplats t.ex. access till Facebook? Har du två mobiler, ett företagsnummer och ett privat för familj och vänner? Här kan du se vad svenskarna sa på frågan om en ”andra mobil” från Trendrapporten 2009.

Jag såg även frågan till företagare om Hur håller du oftast kontakt med barnen/familjen/vänner när du arbetar? Inte förvånande kanske, kom telefon som nummer ett. Men även via sociala sajter som Facebook, verkar svenska företagare hålla kontakt med ”sin privata omgivning” från arbetet.

Hur gör du? Twittrar du i kontakten med dina barn?

Jag funderar på att göra några inlägg framöver runt vårt arbete med sociala medier, så jag hoppas få se dig ta del av min berättelse som förhoppningsvis kan komma att inspirera och ge dig tips om hur du kan nyttja denna ”nya kanal” för dig och ditt arbete.

All for now. Må gott

2 Kommentarer

  1. Anonym 10 år sedan

    Hej
    Mitt namn är Johanna och jag har tidigare varit kund hos Telia i många år.
    Jag hade stora problem med fast telefoni samt bredband ADSL under lång tid, drygt i ett o ett halvt år och ringde, mailade Er på telia om att något var fel. Jag köpte nya telefoner, nytt modem fick jag införskaffa enligt rekomendationer från er mm
    Men detta hjälpte inte. Ni sade att ni inte hittade något fel….. jag felanmälde ungefär 20 talet gånger under denna tiden men fick ingen åtgärdan från er sda.
    Jag talade med ER CHEF EN GÅNG DÅ HON ÄNTLIGEN RINGDE UPP OCH ERBJÖD MEJ KOMPENSATION….men den kom aldrig.
    Till slut upptäckte NI felet vilket var ett jordfel på er utrustning!!! Då hade jag också äntligen fått lite hjälp med bredbandet, rekomenderad hjälp ifrån Er per telefon då jag var ”i desperat behov” av att kunna komma ut på internet, det var att ni sände ut ett mobilt bredband som var gratis under sista månaderna år 2008. Jag skulle ha detta tills jag fick iordning mitt bredband…
    …. bara för att jag skulle ha möjlighet att kunna använda min internetbank!!!!!!!
    Jag abonnerade INTE på något mobilt bredband eftersom detta var enligt er en tillfällig hjälp.
    Sedan sände jag tillbaka det mobila bredbandet efter årskiftet 2008.
    År 2009 började det droppa ner räkningar från er på det mobila bredbandet!!!???!!!
    Ni sänder fortfarande räkningar trots både mail, telefonsamtal samt brev skrivna till Er om hur det ligger till??!!?? Ni har dessutom låtit detta gå vidare till inkasso.
    Jag är inte nöjd som kund….
    Jag hann flytta eftersom bredbandet ej fungerade på min förra adress innan NI hittade felet och hann laga det bara för att få en chans att kunna använda internetbanken mm som man av idag har behov av att använd. Något mobilt bredband har jag INTE använt efter att det skickades tillbaka vid årskiftet 2008-2009 och NI gav mig detta som tillfällig lösning eftersom jag hade ett dåligt ADSL som ni ej lyckades laga…,..

    På den nya adressen fungerade det inte heller särskilt bra, när man ringde till Er så hade ni handläggare som inte kunde svara på vad det var som blivit fel utan de slängde på luren i örat. Även på bl a min son slängdes luren på av Telias handläggare när han undrade varför de stängt av hans fasta telefon, troligtvis för att han i samma samtal frågade om orsaken till att Telia behandlat hans mamma så fel…. Det var min son som äger bostaden jag hyr och flyttade till. Jag försökte också tala med er för att få ett svar men likadant då, en dålig handläggare som valde att lägga på luren utan att svara eller vidarebefordra frågan.

    Nu får ni sluta sända räkningar. Nu får ni även kalla tillbaka det som är sänt till inkasso eftersom jag hamnar i en dålig sits om det går vidare. Jag vill INTE ha betalningsanmärkningar som är orsakade av Er.
    Jag är förvånad över hur ett bolag som Telia kan behandla sina kunder på ett sådant här sätt. Chefen lovade att ringa tillbaka och se till att detta blev ordnat men hon återkom ej enligt överenskommelse. jag ringde åter igen och fick lämna ett meddelande om att hon skulle ringa åter …. men hon gjorde inte det.
    Jag känner mig väldigt illa behandlad.
    Jag har inga avtal skrivna med er på något sätt men ändå sänder ni räkningar till mig fortfarande…..
    Jag vill att detta får ett slut…
    Jag vill få en bekräftelse skriftligen från Er att ni emottagit detta brev/mail. Jag vill att detta vidarebefordras till chefen.

    Förväntar mig ett snabbt svar.
    //Johanna

  2. JohannaEvelinaAlexandra 10 år sedan

    HejMitt namn är Johanna och jag har tidigare varit kund hos Telia i många år. Jag hade stora problem med fast telefoni samt bredband ADSL under lång tid, drygt i ett o ett halvt år och ringde, mailade Er på telia om att något var fel. Jag köpte nya telefoner, nytt modem fick jag införskaffa enligt rekomendationer från er mmMen detta hjälpte inte. Ni sade att ni inte hittade något fel….. jag felanmälde ungefär 20 talet gånger under denna tiden men fick ingen åtgärdan från er sda.Jag talade med ER CHEF EN GÅNG DÅ HON ÄNTLIGEN RINGDE UPP OCH ERBJÖD MEJ KOMPENSATION….men den kom aldrig.Till slut upptäckte NI felet vilket var ett jordfel på er utrustning!!! Då hade jag också äntligen fått lite hjälp med bredbandet, rekomenderad hjälp ifrån Er per telefon då jag var ”i desperat behov” av att kunna komma ut på internet, det var att ni sände ut ett mobilt bredband som var gratis under sista månaderna år 2008. Jag skulle ha detta tills jag fick iordning mitt bredband……. bara för att jag skulle ha möjlighet att kunna använda min internetbank!!!!!!!Jag abonnerade INTE på något mobilt bredband eftersom detta var enligt er en tillfällig hjälp.Sedan sände jag tillbaka det mobila bredbandet efter årskiftet 2008.År 2009 började det droppa ner räkningar från er på det mobila bredbandet!!!???!!!Ni sänder fortfarande räkningar trots både mail, telefonsamtal samt brev skrivna till Er om hur det ligger till??!!?? Ni har dessutom låtit detta gå vidare till inkasso.Jag är inte nöjd som kund….Jag hann flytta eftersom bredbandet ej fungerade på min förra adress innan NI hittade felet och hann laga det bara för att få en chans att kunna använda internetbanken mm som man av idag har behov av att använd. Något mobilt bredband har jag INTE använt efter att det skickades tillbaka vid årskiftet 2008-2009 och NI gav mig detta som tillfällig lösning eftersom jag hade ett dåligt ADSL som ni ej lyckades laga…,.. På den nya adressen fungerade det inte heller särskilt bra, när man ringde till Er så hade ni handläggare som inte kunde svara på vad det var som blivit fel utan de slängde på luren i örat. Även på bl a min son slängdes luren på av Telias handläggare när han undrade varför de stängt av hans fasta telefon, troligtvis för att han i samma samtal frågade om orsaken till att Telia behandlat hans mamma så fel…. Det var min son som äger bostaden jag hyr och flyttade till. Jag försökte också tala med er för att få ett svar men likadant då, en dålig handläggare som valde att lägga på luren utan att svara eller vidarebefordra frågan. Nu får ni sluta sända räkningar. Nu får ni även kalla tillbaka det som är sänt till inkasso eftersom jag hamnar i en dålig sits om det går vidare. Jag vill INTE ha betalningsanmärkningar som är orsakade av Er.Jag är förvånad över hur ett bolag som Telia kan behandla sina kunder på ett sådant här sätt. Chefen lovade att ringa tillbaka och se till att detta blev ordnat men hon återkom ej enligt överenskommelse. jag ringde åter igen och fick lämna ett meddelande om att hon skulle ringa åter …. men hon gjorde inte det.Jag känner mig väldigt illa behandlad.Jag har inga avtal skrivna med er på något sätt men ändå sänder ni räkningar till mig fortfarande…..Jag vill att detta får ett slut… Jag vill få en bekräftelse skriftligen från Er att ni emottagit detta brev/mail. Jag vill att detta vidarebefordras till chefen. Förväntar mig ett snabbt svar.//Johanna