Smartare Vardag
Sök
Avbryt
Meny

Har du fått Spotify Premium i en kampanj från Telia?

6 år sedan


Telia har sedan 2009 ett samarbete med Spotify vilket gör att du kan ha fått Spotify Premium i någon av våra kampanjer. Vi vill gärna hjälpa dig att komma igång så du kan lyssna på en massa skön musik via din mobil, surfplatta, dator eller tv.

För dig som skaffat Spotify Premium via något av våra kampanjerbjudanden gäller att dina fria månader börjar räknas från den dagen ditt erbjudande du köpt från oss är levererat. Det är ofta samma dag eller högst några dagar efter att du gjort köpet. Så se till att komma igång och aktivera ditt Telia Spotify Premium-konto nu direkt! Här nedan visar och berättar vi hur du gör.

För dig som har köpt Årskort Spotify & mobilsurf till ditt Telia Refill kontantkort gäller samma aktiveringssätt som om du har ett abonnemang.

För dig som är Spotify Free-kund och har köpt ett kampanjerbjudande av oss där Spotify Premium ingår i mobilabonnemanget

  • Börja med att gå in på telia.se/aktiveraspotify
  • Fyll i ditt mobilnummer och tryck Nästa
  • Du får en aktiveringskod via sms som du fyller i
  • Tryck Nästa
  • Du får nu två val:
    1) Jag vill registrera ett nytt Telia Spotify Premium-konto
    2) Jag har redan ett Spotify Free-konto som jag vill uppgradera
  • Välj att du redan har ett ett Spotify Free-konto som du vill uppgradera
  • Skriv in det användarnamn* du har på Spotify
  • Ange din e-postadress* som du har registrerat på Spotify
  • Ange dina födelsedata
  • Godkänn Spotifys villkor och klicka på knappen Aktivera

Nu är du klar! Vill du få tips om bra spellistor kan vi rekommendera Tunigo, Filtr och Digster

* Har du glömt ditt användarnamn, lösenord eller den e-postadress som du tidigare har registrerat för ditt Spotify-konto, gå in på https://www.spotify.com/se/password-reset/ så kan du där ange antingen e-postadress eller användarnamn för att få hjälp.


För dig som redan är Spotify Premium-kund och har köpt ett kampanjerbjudande av oss där Spotify Premium ingår i mobilabonnemanget

För dig som har Spotify Premium idag gäller det att först avsluta ditt Premium-abonnemang dvs din redan betalda period, så att ditt konto omvandlas till Spotify Free. Det gör du enligt instruktionen nedan.

Så här gör du för att avsluta prenumerationen där du betalar direkt till Spotify:
Gå till Spotifys sida ”How can I cancel my subscription” och följ instruktionerna:

  1. Logga in med användarnamn och lösenord på Spotifys sk subscription page
  2. Klicka på länken under ”Manage your subscription”
  3. klicka på ”Click here to continue to the cancellation page”
  4. Välj en anledning till varför, och klicka därefter på ”Cancel Subscription”
  5. Ange ditt lösenord och klicka därefter på ”Cancel”-knappen för att slutföra

När du har gjort det här kommer du få en bekräftelse på att prenumerationen för ditt Spotify Premium är avslutad och ett datum då den löper ut och omvandlas till ett Spotify Free-konto.

Efter det datumet kan du registrera Telia Spotify Premium på samma Spotify-konto (användarnamn) som du använt tidigare och på så vis behålla dina spellistor och sociala kontakter. Din fria period börjar gälla från det att tjänsten Telia Spotify Premium aktiveras på ditt abonnemang. För att ta del av kampanjen så måste tjänsten startas sista dagen för aktuell kampanj.

Uppgradera dig igen via telia.se/aktiveraspotify, och följ instruktionerna som du hittar under rubriken ”För dig som är Spotify Free-kund …

httpv://www.youtube.com/watch?v=TSkVWRIP07M

För dig som inte har Spotify sedan tidigare och har köpt ett kampanjerbjudande av oss där Spotify Premium ingår i mobilabonnemanget

  • Fyll i ditt mobilnummer och tryck Nästa
  • Du får en aktiveringskod via sms som du fyller i
  • Tryck Nästa
  • Du får nu två val:
    1) Jag vill registrera ett nytt Telia Spotify Premium-konto
    2) Jag har redan ett Spotify Free-konto som jag vill uppgradera
  • Välj att du vill registrera nytt Telia Spotify Premium-konto
  • Ange sedan ett användarnamn och lösenord
  • Lösenordet får du bekräfta genom att skriva in det två gånger
  • Sedan anger du din e-postadress*, postnummer, dina födelsedata och ditt kön
  • Godkänn Spotifys villkor och klicka på knappen Aktivera

Nu är du klar! Vill du få tips om bra spellistor kan vi rekommendera Tunigo, Filtr och Digster

* Om du inte kan använda den e-postadress som du anger beror det på att du redan har ett Spotify-konto registrerat med den e-postadressen. Då kan du gå in på  Spotifys sida för att återställa lösenordet så får du ett e-postmeddelande med ditt användarnamn och med en länk så du kan återställa (välja ett nytt) ditt lösenord.

httpv://www.youtube.com/watch?v=6LJC2xxBQVc

156 Kommentarer

  1. Sommar i P1 | Smartare Vardag 6 år sedan

    […] Ladda ner Spotify iPhone/iPad Android Windows Phone För dig som fått Spotify i en kampanj, läs mer om hur du kommer igång Suzanne [Smartare […]

  2. iPhone 5 går nu att förköpa! | Smartare Vardag 6 år sedan

    […] nya iPhone 5 från Telia och få med ett års Spotify Premium, ett års Telia Navigator och tre månaders Försäkring . Allt detta ingår när du förlänger […]

  3. Janne Jansson 6 år sedan

    Hej, har fått Telia spotify premium vill därför avinstallera spotify free. Har kollar på er hemsida men den anvisningen finns inte kvar. Kan ni ge mig goda råd för att att avistallera spotify free.

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Janne!

      När du uppgraderat ditt konto enligt instruktionerna så kommer ditt konto med automatik vara Spotify Premium nästa gång du loggar in med ditt användarnamn och lösen. Njut av musiken i mobilen 🙂

  4. Johannes Johansson 6 år sedan

    finns fria versionen av spotify i mobilen

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Godmorgon Johannes!

      Jag förstår inte din fråga?

      /anna

  5. Johannes Johansson 10 år 6 år sedan

    Hej man kan ju ha spotify grattis i mobilen om man väljer Iphon4s kan man ta bort spotify och sänka priset till 200 kr istället då för jag har inte råd annars

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Johannes,

      Du behöver inte köpa det erbjudandet där Spotify Premium och Telia Navigator ingår, du kan välja ett annat erbjudande med annat abonnemang och då är månadskostnaden inte densamma. Gå gärna in i en Telia butik så kan de visa dig de olika alternativen.

      /anna

  6. Thomas Närfors 6 år sedan

    Jag har fått spotify premium gratis via telia och det fungerar i mobilen . Men hur gör jag för att få appen i datorn och söka efter musik den vägen så den musik synkas över sen i mobilen . Appen Tacksam för svar.

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Thomas,

      Så länge du loggar in med samma användarnamn och lösen dvs använder ditt Spotify Premium-konto både i mobilen och på datorn så har du samma musik och spellistor i mobilen och datorn, och ändringar du gör på ett ställe synkas direkt. Appen till din dator hämtar du hem via Spotify:http://www.spotify.com/se/download/.
      Trevlig helg!

      /anna

  7. Anna 6 år sedan

    Hej,
    Vi har snart haft abonnemanget i 12 månader och mister därför snart Spotify.
    Finns det någon chans att man kan förlänga Spotifyabonnemanget, ytterligare 12 månader till ett fördelaktigt pris, så att det löper lika läge som mobilavtalet?
    Det kommer annars ta 50% av månadspengen…

    /anna

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Anna,

      Just nu har vi inte något särskilt kampanjerbjudande på Spotify utöver om du förlänger ditt abonnemang, eller skaffar ett nytt sådant. Hur menar du med månadspengen?

      /anna

  8. lena steenslow 6 år sedan

    Hejsan jag kan inte använda det trots aktivering även ringt telia säger bara att det aktiverat och haha

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Lena,

      Du har följt stegen på http://www.telia.se/aktiveraspotify?
      Det är viktigt att du även loggar in i appen och på Spotify i datorn med rätt användarnamn och lösenord, så att du loggar in med det du uppgraderat till Spotify Premium. Prova att kontakta oss igen via tel 90200 eller om du går in i en Teliabutik så kan de hjälpa dig där. Hoppas du kommer igång snart 🙂

      /anna

  9. Maria 6 år sedan

    Hur gör jag när mitt fria år spotify är slut och jag vill fortsätta ha spotify? Får man något meddelande när gratistiden/kampanjen är slut?

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Maria!

      Dessvärre så går det ej ut något meddelande när Spotifykampanjen är slut. Det står dock på din faktura vilken period din Spotifykampanj gäller. Vill du komma åt dina fakturor enklast möjligt så kan du hitta dem via http://www.telia.se/minasidor. Spotify kommer fortsätta att löpa på efter ditt fria år är slut om du inte själv väljer att avsluta Spotify.

      Trevlig fortsättning på veckan!

      //Andreas

  10. Johan H 6 år sedan

    Hej,
    jag hade telia free-konto för två år sedan. jag tecknade abonnemang hos telia och skulle få 12 månader gratis spotify i mobilen som jag hade då. sen det har jag haft spotify premium och nu har jag tecknat nytt abonnemang hos telia igen där jag skulle få gratis spotify i 12 månader igen. (har även bytt nummer)
    MEN! jag kan inte inaktivera mitt nuvarande premium konto??? oavsett vilken anledning jag tar för att få det inaktiverat så står det på spotifys hemsida ”oops, something went wrong” när jag har klickat på ”cancel subscription”.
    Det står också på spotifys hemsida att mitt konto är premium och är associerat till Telia och mina vidare frågor ska ställas till er.
    Mycket jobbigt och irriterande. jag ska ha mitt gratis-spotify! blir så besviken ifall jag ser att jag ska betala 99kr för premium på första fakturan! (skaffade mobilen/abonnemanget för några dagar sen).

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Johan H,

      Tråkigt att höra att Spotify verkar ha något problem just nu med sin hemsida. Det bästa är att du kontaktar Kundtjänst imorgon för att dels så du kan få bekräftat att din fria period på Spotify Premium är igång och dels för att få hjälp med inaktiveringen av ditt nuvarande konto så du kan göra det till ett ”Telia” Spotify Premium igen. Du når Kundtjänst på telefon 90200 (snabbaste sättet) eller om du inte har tid eller lust att ringa så kan du även skicka e-post till oss via http://www.telia.se/privat/kontakt/e-post.

      Trevlig kväll!

      /anna

  11. God Jul | Smartare Vardag 6 år sedan

    […] Kom igång med Spotify […]

  12. Simon Sjögren 6 år sedan

    Just nu fungerar det inte att aktivera Spotify men vi försöker lösa problemet så fort vi kan.
    Hur länge ska problem med att aktivera spotify kvarstå? jag har försökt att aktivera i flera dagar nu.
    Hur kommer det sig att det verkar vara ett återkommande problem för Telia med spotify tjänsten?

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Simon!

      Jag vill börja med att be om ursäkt för de problem vi har med aktiveringsformuläret på http://www.telia.se/aktiveraspotify. Tekniker jobbar på detta mot Spotify just nu. Vi har dessvärre ingen klartid i dagsläget. Det finns dock en workaround som du kan använda dig av för att registrera Spotify under tiden. Använd länken m.telia.se/spotify så skall du kunna fullfölja registreringen av Spotify.

      God fortsättning!

      //Andreas

      1. Sara Beskow 6 år sedan

        Hej,
        http://m.telia.se/aktiveraspotify kräver ni ett användarnamn på sex bokstäver, MEN ett spotifyanvändarnamn behöver inte ha sex bokstäver OCH man kan inte ändra sitt användarnamn på Spotify. Detta medför att jag inte aktivera mitt spotifykonto.

        Ni borde genast ta bort begränsningen på redan existerande konton.

        /Sara

        1. Telia Kundservice 6 år sedan

          Hej Sara,

          Tack för din input – jag har tagit den vidare till ansvarig.

          /anna

  13. Janne Johansson 6 år sedan

    Hur kan jag aktivera min spotify?

    ”Just nu fungerar det inte att aktivera Spotify men vi försöker lösa problemet så fort vi kan.”

    och http://m.telia.se/aktiveraspotify fungerar inte.

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Janne!

      I nuläget fungerar http://www.telia.se/aktiveraspotify. Det finns en captcha funktion i detta formulär som inte fungerar fullt ut med alla webbläsare. Till exempel Internet Explorer och Firefox fungerar samt att Chrome har haft problem från och till.

      Så min rekommendation är att du testar aktivera via en annan webbläsare om du stöter på problem med formuläret.

      God fortsättning på veckan!

      //Andreas

  14. Rikard 6 år sedan

    Vansinnigt irriterande. Omöjligt att aktivera, har testat allt i flera dagar . Jag Mitt nuvarande premium konto är nu slut och då går det inte att aktivera. Skärpning!

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Rikard!

      Just nu fungerar http://www.telia.se/aktiveraspotofy. Det har dock visat sig att alla webbläsare inte klarar av att hantera den captcha funktion som finns på formuläret idag. Du bör därför testa aktiveringen med en annan webbläsare.

      Är det så att aktiveringsprocessen förhindras på grund av problem med själva tjänsten Spotify så bör du kontakta vår support på 90200 eller via epost på http://www.telia.se/kontakt. De kan hjälpa dig vidare.

      Trevlig fortsättning på veckan!

      //Andreas

  15. Limarie 6 år sedan

    hej!
    jag har haft gratis spotify från telia i snart och år och jag undrar om man får någon påminnelse när det tar slut och man måste börja betala? tacksam för svar !

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Limarie!

      Det går ut en förvarning på varje faktura du får i form av fakturaposter som beskriver vilka kampanjer du har och exakt vilka datum de gäller emellan. Önskar du hitta dina fakturor på ett enkelt sätt så kan du hitta dem via http://www.telia.se/minasidor.

      God fortsättning på veckan!

      //Andreas

  16. victor della 6 år sedan

    Hej! jag har försökt att aktivera mitt årskort spotifty, men det står bara, Det går inte att beställa Telia Spotify Premium på denna abonnemangsform.

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Victor!

      Jag rekommenderar dig att kontakta vår kundtjänst via telefon på 90200 eller via epost på http://www.telia.se/kontakt så kan vi hjälpa dig vidare.

      Trevlig helg!

      //Andreas

  17. Cecilia Sjölund 6 år sedan

    Jag köpte en telefon av telia i december, aktiverade Spotify så som man ska för att få det gratis ett år men vad ser jag… Telia har dragit 99 kr från mitt flex konto för spotify?! Hur kommer sig detta? Känns inte rätt kan jag säga!

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Cecilia!

      Detta är något du bör lyfta till vår kundtjänst på 90200 eller via e-post på http://www.telia.se/kontakt så kan de hjälpa dig vidare med Spotifytjänsten och eventuella felaktiga debiteringar.

      God fortsättning på helgen!

      //Andreas

  18. mildred wollmer 6 år sedan

    Hur gör jag för att slippa er reklam när jag avslutat
    Spotify premium?

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej,

      Om du har Spotify Free så får du vänja dig vid att det är reklam. Uppgraderar du Premium så slipper du reklamen.

      /Christoffer

    2. Revin Alnazar 6 år sedan

      Hej Telia jag har glömt lösenordet till spotify kan du hjälpa mig

  19. monkeproggs 6 år sedan

    fick med ett årskort spotify och mobilsurf med en ny telefon. väntade tills aktiveringssidan funkade igen och följde alla stegen för att uppgradera mitt befintliga spotify free konto. allt gick bra men efter två dagar sade spotify att nu var min prövotid slut och gick tillbaka till free. jag har pratat med telias chatt och enligt den jag pratade med var det aktiverat på mitt nummer. fick tips att prata med spotify vilket jag gjort men de hänvisar tillbaka till telia. verkar vara en riktig soppa. börjar bli sugen på att byta leverantör då jag tycker ganska mycket strular med telia.

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej! Det låter inget vidare alls. Jag rekommenderar dock att du kontaktar vår kundtjänst via 90200 eller via e-post genom http://www.telia.se/kontakt då vi behöver dina kunduppgifter gör att kontrollera vad det är som inträffat samt åtgärda detta snarast möjligt. Ha en fortsatt trevlig helg så länge. //Kristoffer

  20. Eric Wiklund 6 år sedan

    Hej, om man vill uppgradera sitt facebook-spotify konto till premium, vad ska man då skriva i rutan ”Ange det användarnamn som du registrerat hos Spotify”? Det ända jag har registrerat till mitt facebook konto är ju min epost, i alla fall vad jag tror.

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Eric! Av säkerhetsskäl kan du inte använda dina Facebook-användaruppgifter vid aktiveringen av Spotify Premium. Istället behöver du hämta ditt Spotify användarnamn (bestående av siffror, t.ex. 111212) direkt från Spotifys webbplats. Ditt Spotify-användarnamn tillsammans med din e-postadress är den information du behöver for att aktivera ditt Spotify Premium-konto. /Annica

  21. Moa 6 år sedan

    Hej jag kan inte lagga in på min spotify för jag har ingen emailadress eller fecebook inskriven och nu kommer jag inte ihåg lösen ordet vad ska jag göra?

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Moa! Har du Spotify Premium genom oss kan du kontakta vår kundtjänst på nummer 90200 eller via e-post på http://www.telia.se/kontakt så kan de hjälpa dig med ditt användarnamn. När det gäller lösenordet så måste du kontakta Spotifys egna support så kan de hjälpa dig med det. /Maria

  22. Moa 6 år sedan

    Oj stavningen, facebook, logga

  23. Tapio Finnberg 6 år sedan

    Älskar musik därför behöver jag Spotify!

  24. Revin Alnazar 6 år sedan

    Jag har spotify men jag har glömt! lösenordet!

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Hej Revin! För att få tag i lösenordet så kontaktar du Spotify, här kan du återställa ditt lösenord https://www.spotify.com/se/password-reset/ Mvh Ellinor

  25. Jessica Backman 6 år sedan

    När jag skriver i min aktiveringskod står det varje gång att något har blivit fel eller att det är fel kod. Varför blir det så?

    1. Telia Kundservice 6 år sedan

      Det kan vara någonting fel på länken, kontakta vår kundtjänst så hjälper dem dig http://www.telia.se/privat/kontakt/

  26. Mikael svang 5 år sedan

    Fy fan vad besvärligt. köpte en i Phone5 fick gratis spotify i ett år men tydligen betalade jag ändå på mitt gamla konto som jag hade förut . Då sa Telia avsluta det gamla och aktivera sen genom Telia . Ingenting fungerar.

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Mikael!

      Är det så att du avaktiverat premium via spotifys egen sida så kan du aktivera premium via oss här.

      Skulle det uppstå problem i denna process så ber jag dig kontakta vår support.

      Ha en fortsatt trevlig helg!

      //Andreas

  27. anette kramelius 5 år sedan

    Jag har 0737729738 hur installerar jag spotify Facebook konto l/anette

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Anette!

      Jag ber om ursäkt för det sena svaret. När det gäller Spotify så måste du ladda ned applikationen från din telefons marknadsplats exempelvis AppStore eller Windows Store. Facebook kan du komma åt med din vanliga webbläsare men det finns också en applikation som du kan ladda ned, likt Spotify, från din marknadsplats. Behöver du hjälp med hur du beställer själva tjänsten Spotify Premium så rekommenderar jag att du kikar på länken nedan:

      http://www.telia.se/privat/mobilt/tillval/tjanster/spotify/spotify.page

      Ha en fortsatt trevlig dag. //Kristoffer

  28. Mathias Ekholm 5 år sedan

    Jag följde instruktionerna för att aktivera spotify och så kommer jag fram till den här sidan där det står. ”Telia Spotify Premium är redan aktiverat för det här mobiltelefonnumret

    ”Du ser den här sidan för Telia Spotify Premium redan är beställt och aktiverat.”

    Man jag gick in på spotify och har det inte än.
    Är det bara och vänta eller?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Mattias! Svårt att svara på. Om inte Spotify har kommit igång ännu rekomenderar jag att du kontaktar kundtjänst via telefon 90200 eller via e-post på länken:
      http://www.telia.se/privat/kontakt/e-post
      /Annica

  29. Jerry s 5 år sedan

    Det går inte att beställa Telia Spotify Premium på denna abonnemangsform.

    Vad betyder detta? Jag köpte en ZTE blade III på ica maxi och undrar varför jag inte kan aktivera spotify 1 år som följde med

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Jerry! För att kontrollera om det skulle vara något fel på det årskort för Spotify som skulle ingå så rekommenderar jag att du kontaktar kundtjänst via 90200 eller via e-post genom http://www.telia.se/kontakt om du föredrar det. Alternativt kan du kontakta oss via ett privat meddelande på Twitter eller Facebook med mobilnumret det gäller så kan vi kontrollera saken den vägen. Ha en fortsatt trevlig dag så länge. //Kristoffer

  30. Emanuel 5 år sedan

    Hej, jag fick företagstelefon och sade därför upp mitt Teliaabonnemang, det är nu omvandlat till kontantkort. Nu blev såklart spotifykontot oxå uppsagt. Vart aktiverar jag det igen? Hos er eller spotify?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Emanuel! För Spotify till Telia Refill (kontantkortstjänsten) har vi ett ”Årskort Spotify & mobilsurf” som du kan köpa i närmaste Teliabutik. I det ingår Spotify Premium i ett helt år samt 1 GB surf per månad. /Ola.

  31. Johanna 5 år sedan

    Hej! Jag har inte spotify i mobilen men vill gärna ha det. Så då undrar jag om man typ kan köpa en mobil och sedan göra så att det ingår 1 års spotify premium? Alltså så att man får det på köpet?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Johanna! Vi har inget sådant specialerbjudande just nu, men håll gärna utkik på vår hemsida där du kan hitta det senaste. Du kan också såklart skaffa Spotify Premium till ditt befintliga abonnemang utan att köpa ny mobil. På vår sida om Spotify kan du se hur du gör. /Ola.

  32. Linus boström 5 år sedan

    Jag har beställt det via sms och pengar drogs från telefonen, alla engångskoder jag fått är tydligen fel och har försökt flera gånger, har skiljt på stora och små bokstäver..

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Linus! Det är dessvärre tekniska problem med aktivering av Spotify just nu. Felavhjälpning pågår, så jag får helt enkelt be dig avvakta tills det är åtgärdat.
      /Annica

  33. Johan Salomon 5 år sedan

    Hej!
    Jag har försökt i 3 dagar att aktivera Spotify men får det inte att fungera, den säger fel kod, kan man göra detta på annat sätt?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Johan! Jag rekommenderar dig att först testa med en annan webbläsare. Om det inte fungerar kan du kontakta vår kundtjänst som hjälper dig vidare. Du finner de olika vägarna här: https://www.tewss.telia.se/privat/kontakt/telefon
      /Patricia

  34. Fredrik 5 år sedan

    Hemsidan funkar ej. Kan man skriver på annat sätt?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Vilken hemsida är det du menar? Är det denna länk: http://www.telia.se/aktiveraspotify? Vänligen testa att öppna denna via en annan webbläsare och se om det hjälper. Fungerar inte det så rekommenderar jag dig att ta kontakt med vår kundtjänst via telefon på 90200. /Camilla

  35. Kristofer Ericsson 5 år sedan

    När jag försöker uppgradera mitt spotify free konto till ett premium så står det att användarnamnet redan är taget. Detta är ju iof sant då det är mitt men jag vill ju ha med mig det så det är väl det som skall skrivas in?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Kristofer! Det stämmer att du skriver in ditt befintliga användarnamn om du skall ha med det till premium. Om du tidigare haft premium kan det ta ett tag innan användarnamnet går att uppgradera på nytt. Fungerar det inte inom några dagar kan du kontakta vår kundtjänst: https://www.tewss.telia.se/privat/kontakt/telefon så hjälper de dig vidare. /Patricia

  36. Jasmine Åberg 5 år sedan

    Hej, fick ett kontant kort med spotify men får aldrig smset med spotify sakerna

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Jasmine!

      När du laddat ditt årskort Spotify på ditt kontantkort så går du till http://www.telia.se/aktiveraspotify. Där skriver du sedan in ditt mobilnummer varav du får välja om du vill koppla det till ett befintligt Spotifykonto eller om du vill skapa ett nytt. Därefter är det bara att tuta och köra i valfri Spotify klient med det valda användarnamnet.

      Ha en fortsatt trevlig trettondag!

      //Andreas

  37. Tony Holgersson 5 år sedan

    Hej. Har ett abonnemang hos Telia med Spotify som gick ut igår 12/1 2014. Jag har bytt operatör men jag vill behålla mitt Spotify konto med alla sparade spellistor och annat. Hur gör jag då? Räcker det med att jag registrerar en annan betalingsfunktion hos Spotify?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Tony! När ditt Spotify Premium avslutas via oss på Telia så görs det om till ett Spotify free med reklam men varken dina spellistor eller konto försvinner. När du därefter registrerar en annan betalfunktion hos Spotify så uppgraderar du bara ditt befintliga konto så kommer allt att finnas kvar. // Albertino

  38. Timmy H 5 år sedan

    Hej!, Jag har fått en meddelande där det står ” Ditt engångslösenord till Aktivera Telia Spotify är: XXXX Lösenordet är giltigt inom 10 minuter, hur aktiverar jag?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej, du aktiverar Spotify Premium genom att gå in på http://www.telia.se/aktiveraspotify
      När du skriver in ditt mobilnummer skickas det ett engångslösenord som du anger i nästa steg i registreringsförfarandet. /Christoffer

  39. Johannes Nohrén 5 år sedan

    Hej. Jag var dum nog att bara avbryta mitt premium och försökt att aktivera spotify premium ifrån kampanjen samma dag utan att ha läst guiden här, Hur betar man sig då? För det stod att jag redan hade aktiverat..

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej! Är det via ett mobilt abonnemang eller fast bredbandsabonnemang du försöker aktivera Spotify? Kontakta gärna vår kundtjänst/support på telefon 90200 så kan de hjälpa dig vidare. Mvh Ellinor

      1. Johannes Nohrén 5 år sedan

        Genom mobilt abonnemang.. 🙂 Okej. tack.

  40. Eva Utterström 5 år sedan

    Jag har bytt från Iphone 4 till Iphone 4s, i en kampanj som ni gick ut med. Där ingick Spotify free i ett år. Jag har avinstallerat Spotify premium genom Spotify, med instruktioner från er. När jag nu ska försöka installera Spotify free genom er. Så vill sidan inte ta emot min e-post adress, som den instruerar om. Där får jag tillbaka att det redan finns en användare på den postadressen. jag har ingen ny e- postadress att registrera mig på. Jag har följt instruktionerna och använt olika lösenordet 4 gånger, utan resultat. Vad är problemet?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Eva! I detta fall rekommenderar jag dig att kontakta vår kundtjänst på nummer 90200 så får de göra en djupare felsökning och ta reda på varför det inte fungerar. /Maria

      1. eva 5 år sedan

        Nu har jag gjort som du sa! Fick hjälp att ta bort spotify, för att kunna installera spotify free genom telia. Nu har det uppstått ett nytt problem. När jag ska ladda hem appen spotify i mobilen, så är texten på japanska eller nått liknade språk. Vad är problemet? Har försökt leta i mobilen olika vägar där jag kan ändra språket . Men kan inte hitta det någonstans/ Eva

        1. Telia Kundservice 5 år sedan

          Hej Eva! Vad bra att det löst sig med kontot. Dessvärre har vi ingen support på själva appen. För att få hjälp med felsökningen av den måste du höra av dig till Spotifys egna support. /Maria

          1. eva utterström 5 år sedan

            Finns det någon support på svenska. Verkar ju vara hur krångligt som helst! Har haft Ihpone 4s i knappt 2 veckor. än har det bara krånglar. Ångrar att jag bytte telefon…

          2. Telia Kundservice 5 år sedan

            Hej Eva! Det finns dessvärre ingen support på svenska. Ett tips är att testa att googla på problemet och se om du hittar någon lösning på det hela. Det bör finnas andra användare som har råkat ut för samma problem. /Annica

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Lydia!
      Det ska inte vara några problem att uppgradera till Spotify Premium och sedan ångra sig då nedgraderas det till Spotify free på nytt och ditt account försvinner alltså inte.
      /Albertino

  41. Ida Lundmark 5 år sedan

    Jag har fått engångskoden men vet inte vart jag ska skriva in den? Jag har varken premium eller unlimited.

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Ida!
      Om det är genom ditt mobil abonnemang du har erbjudandet skall du följa flödet på http://www.telia.se/aktiveraspotify. Du får först ange mobilnumret och får aktiveringskoden skickad som sms. Denna skall du sedan ange denna på samma sida och trycka på nästa och följa anvisningarna.
      /Henrik

      1. hmm 5 år sedan

        Har samma problem får koden till mobilen men det finns ingenstans att skriva in den. Bara fältet där man ska skriva in mobilnr finns där.

        Det händer alltså inget när jag trycker på fortsätt.

        1. Telia Kundservice 5 år sedan

          Hej hmm!
          Testa en annan webbläsare och kontrollera gärna din webbläsare mot de tekniska krav som vår hemsida ställer: http://www.telia.se/privat/om/tekniska-krav
          //Jenny

  42. Emilia Karlsson 5 år sedan

    Hur gör man om man bara fått en kod på fyra siffror smsat till sig? var fyller man i dem?

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Emilia! För att aktivera kontot så går du in på http://www.telia.se/aktiveraspotify och följer instruktionerna. Du kan välja om du vill uppgradera ett befintligt free-konto eller skapa ett nytt.

      MVH Sofia

  43. Per Kjellin 5 år sedan

    Hej,

    Tillhör också en skara av irriterade som köpt ett erbjudande via Telia för Spotify. Denna skulle gälla ett år – vilket vi inte ens är nära ännu. Befinner mig utomlands så har njutit gott av Spotify under en tid – plötsligt en dag så fungerade inte Spotify.
    Har lyckats klura ut att Telia tydligen har någon slags återaktiveringsprocedur under perioden! För när det hela tog slut så upplyser ju bara Spotify om att alla frågor skall ställas till Er och Telia har ju inte talat om detta genom någon slags förvarning eller hur man gör i mitt specifika fall.
    Är lätt sagt irriterad och förstår inte varför man måste dribbla Spotifyfrågor med Telia – hade jag använt mig av den betydligt bättre Spotifysupporten hade det hela säkert varit löst nu.
    Alltså – kära Telia;
    1. Varför avbryter Ni mitt i perioden och kräver återaktivering?
    – alla fakta om mitt abonnemang, via Er, torde ju återfinnas i Spotifys register.
    2. Hur gör jag då jag fortfarande befinner mig utomlands och hade sett fram emot mitt fria oavbrutna år med Spotify?
    3. Har nu varit utan Spotify Premium i ca 2 månader – kommer Ni att kompensera för detta? Dvs förlänga abb??

    Info please?

    Mvh,

    Per
    aka earthbreeze på Spotify

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Per! Då jag inte har tillgång till dina uppgifter om abonnemanget så är det lite svårt att svara på vad som har hänt. Vi avslutar aldrig en tjänst utan kundens vetskap. Har du aktiverat kontot och knutit det till ditt mobilnummer via http://www.telia.se/aktiveraspotify ?
      Jag rekommenderar att du kontaktar vår support via chatt eller telefon via http://www.telia.se/kontakt

      MVH Sofia

  44. Liselotte Duvander 5 år sedan

    Hej! Jag har sagt upp mitt premiumabonnemang som jag har via er. Kommer mitt Spotifykonto per automatik gå över till gratis-varianten eller avslutas det helt och man får skapa ett nytt? Jag har ju massa låtlistor jag vill ha med över…

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Liselotte! Om du avslutar ditt premiumabonnemang som du har via oss kommer ditt Spotifykonto att övergå till ett ”vanligt” Spotifykonto, det kommer alltså inte att raderas.

      MVH
      Thomas

  45. Moa 5 år sedan

    Hej kan man få aktiveringskoden igen på sms? Har råkat raderat smset…

    1. Telia Kundservice 5 år sedan

      Hej Moa! Är det koden till Spotify du behöver? För att komma igång med Spotify surfar du in på http://www.telia.se/aktiveraspotify . Fyll i ditt mobilnummer så får du en aktiveringskod skickad via sms. //Mathias

  46. Malin L Widerberg 4 år sedan

    Har sagt upp mitt halebop abonnemang där jag även hade Spotify på mobilfakturan. Hur gör jag för att behålla mina spellistor och på nytt uppgradera till premium.

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Malin!
      Om du vill fortsätta att använda dig av Spotify Premium och inte skall behålla ditt mobilabonnemang, då får du gå in på http://www.spotify.com och uppgradera ditt konto till premium igen. Då du har valt att säga upp ditt mobilabonnemang hos Halebop så görs ditt konto om på Spotify till ett Free-konto, därför får du uppgradera det till premium igen för att bibehålla dina spellistor.
      Mvh Fredrik

  47. Elinor Bohb 4 år sedan

    Hej!

    Jag har en iphone 4 och jag har hämtat hem appen spotify som jag har i mobilen men nu kan jag inte spela nån musik över huvud tagen i spotify, vad har hänt i så fall??

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Elinor! Jag rekommenderar dig att kontakta vår support för att göra en djupare felsökning. Du hittar våra kontaktvägar här: http://www.telia.se/kontakt /Maria

  48. Leif Kellerth 4 år sedan

    Har Telia Spotify Premium i en ab mina mobiler och har Spotify Premium i datorn och i en annan mobil.
    Nu vill jag ha enbart Telia Spotify Premium i alla enhet.
    Hur går jag tillväga?
    Kommer inte ihåg riktigt användar namn och lösenord för Telia Spotify Premium.

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Leif.
      Om du har glömt lösenordet till Spotify Premium kan du kika här:
      http://www.telia.se/privat/support/spotifypremium/glomtlosenordspotify

      Om du vill avsluta en prenumeration av Spotify Premium kan du göra det direkt via Spotify eller genom den leverantör du tecknat tjänsten hos.
      /Wiveka

  49. stig andersson 4 år sedan

    har ett spotify 99 kr hur går jag vidare för att progamera till mobitel????(köpt på coop)

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Stig! Om du har skaffat Spotify via Telia så ska aktiveringen ske via http://www.telia.se/aktiveraspotify Jag vet inte vad exakt det är för erbjudnade du har tecknat men du kan kontakta vår support för vidare hjälp via 90200 eller chatt/mail http://www.telia.se/kontakt
      /Sofia

  50. Niclas Ankarcrona 4 år sedan

    Hej! Jag har haft ett spotify premium konto i snart 3 år nu och köpte nyligen en ny mobil från er där gratis spotify i en månat tillkom. Dessvärre har en månad gått nu och min spotify återgick till ‘the free version’. Hur gör jag för att få tillbaka mitt gamla premium konto? Tack på förhand! Niclas

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej!
      Har du en kampanj där Spotify ingår utan kostnad under en begränsad period övergår tjänsten till ordinarie kostnad (99kr/mån) efter kampanjen är slut. Ta kontakt med vår kundtjänst på tel 90200 så kan vi titta närmare på ditt abonnemang och se om tjänsten Spotify Premium ligger inne på ditt abonnemang. /Wiveka

  51. Rebecca Melvinsson 4 år sedan

    Hej! Vi tog del av ett erbjudande för några år sedan där spotify premium ingick, då frågade vi specifikt om vad som händer när erbjudandet är slut varpå vi fick svaret att vi ej behöver göra något utan premium tjänsten försvinner. För ett år sedan sade vi upp tv och bredband från Telia där spotify erbjudandet hade ingått.
    Vi har ej varit så aktiva på Spotify sedan dess och upptäckte nu att vi fortfarande står som premium kund på spotify och att Telia är de som administrerar denna tjänst. Vi vill säga upp detta premium abonnemang och kan enligt Spotify endast göra det genom er. Tack på förhand

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Rebecca! Kontakta kundtjänst på någon av dessa sätt: http://www.telia.se/privat/kontakt/telefon, så hjälper de dig 🙂 /Patricia

  52. Carl Nilsson 4 år sedan

    Min iphone 4 gick sönder och har skaffat en ny. Har spotify genom er, hur får jag in de i nya iphone 4s hade mina lösenord i den gamla iphone.

    Med vänlig hälsning
    Carl

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Carl! För att få igång Spotify på din nya telefon måste du ladda hem applikationen och sedan logga in med de användaruppgifter du har. Har du glömt bort dem kan du klicka på glömt lösenord. //Mathias

  53. Gunilla Bengtson 4 år sedan

    Vad menas med Spotifyfree?

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Spotify Free är om du idag använder dig av den kostnadsfria varianten av Spotify. /Camilla

  54. fredrik 4 år sedan

    fick inte spotify premium har bara spotify free och när jag följer era instruktioner här på sidan och skriver ner mitt nummer å får en kod å slår in den står det att Telia Spotify är redan aktiverat för det här mobilnumret

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Fredrik
      Återkom gärna till oss med ditt mobilnummer och ditt användarnamn till Spotify så kan jag kolla upp detta http://www.telia.se/privat/kontakt

      Trevlig helg!
      /Clara

  55. Gunilla Bnegtson 4 år sedan

    Har försökt vid flera tillfällen att aktivera mitt erbjudande om spotify premium. Har även pratat med kundtjänst på Telia. Tekniska fel och långa väntetider i kö. Nu har 1,5 månad gått och jag har fortfarande inte lyckats. Varför ska det vara så krångligt? Erbjudande som man inte kan aktivera är inte mycket värt. Vad tycker ni jag ska göra?

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Gunilla!

      Vi har felsökning på tjänsten just nu och får be dig att avvakta. Vi arbetar för fullt för att ordna till detta. //Fredrik

      1. Gunilla Bengtson 4 år sedan

        Har försökt igen att installera ert erbjudande men det fungerar inte. Vad tycker ni att jag ska göra?

        1. Telia Kundservice 4 år sedan

          Hej!
          Får du något felmeddelande när du försöker installera vårt erbjudande? Gäller det mobilt eller fast bredband? Återkom gärna till oss via vår mailingång så hjälper vi dig vidare. / Albertino

  56. Robert Stenlund 4 år sedan

    Eran rackarns sida för att återaktivera spotify funkar ju inte fixa den snarast tack .

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Robert! Vi har just nu problem med aktiveringssidan. Tekniker arbetar med att lösa problemet men vi har ingen klartid i nuläget. Jag måste därför be dig avvakta. /Maria

  57. Christian Hällfors 4 år sedan

    Jag har fått ett Spotify Premium via en kampanj från Telia men min spellista har inte följt med Varför???

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej! Har du aktiverat ditt Spotify Premium med det konto som du hade din spellista på? I fall du har registrerat ett nytt konto i samband med att du aktiverade Spotify premium så följer inte dina spellistor med från ditt andra konto. /Ellinor

  58. Theres Karlsson 4 år sedan

    jag fick spotify premium 1 år när jag tog mitt abonnemang.

    jag fick sms om att följa en länk för att få en engångs kod. Men sen då ?
    vart ska jag skriva in den?

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Theres! För att aktivera Spotify surfar du in på http://www.telia.se/aktiveraspotify . //Mathias

  59. Ola Martinsson 4 år sedan

    Hej.
    Har haft spotify premium via Telia i några år. Nu har jag bytt operatör till annan. Hur gör jag föra att behålla mitt spotify konto ?
    Är det bara att lägga till ny betalningsinfo i spotifykontot eller måste jag göra nåt annat?

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Ola!
      Tråkigt att höra att du lämnat oss för en annan, men jag hoppas du skall trivas där men ändå ge oss en ny chans i framtiden. När det gäller ditt Spotifykonto kommer detta att nedgraderas till ett så kallat freekonto därefter är det möjligt att uppgradera det till Premium igen direkt via Spotify. När ditt abonnemang avslutas hos oss så avslutas debiteringen för Spotify men trots det kan Premium hänga kvar i upp till 30 dagar. Därefter är det bara uppgradera det igen via Spotify.
      /Henrik

  60. Robert Lindqvist 4 år sedan

    Hej, har gjort allt skit guiden bett mig göra men ingenting funkar? Har inte fått något jävla premium, som vanligt så funkar ingenting som telia ger en. Har redan skickat mail till supporten men det tar ju en evighet. Svar till den här kommentaren kommer säkert också ta en jävla lång tid men man kanske kan hoppas på lite snabbar service idag? Frågan är, MÅSTE jag gå in i en av era jävla butiker och be om hjälp för att få något gjort ordentligt eller GÅR det att ordna?

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Robert!
      Jag förstår att du är frustrerad men ber dig ändå tänka på ditt språk. Tråkigt att höra att du inte fått igång Spotify. Vår mailsupport svarar i dagsläget inom ett dygn och har du önskan om snabbare kontakt än så så når du vår support både genom telefon och chatt 8-21 alla vardagar och 9-17 på helger och röda dagar. http://www.telia.se/privat/kontakt
      /Henrik

  61. sardar 4 år sedan

    Hej! Jag har inget Spotify konto från tidigare och jag råkade klicka i att jag har det, så nu vet jag inte hur jag ska göra för att komma in

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Sardar!

      Har du testat gå tillbaka till för att starta processen på nytt? Så länge du inte har kopplat din kampanj mot ett spotifykonto så skall det inte vara några problem att starta om registreringen.

      Ha ett fortsatt gott nytt år!

      //Andreas

  62. Ebba Hamrin 4 år sedan

    Hej! jag har endast inloggning via facebook på mitt spotifykonto och har glömt mitt vanliga användarnamn. Jag har nedgraderat det från premium till free men nu när jag ska ordna premiumtjänsten via er så kräver ni användarnamn. När jag ber om mitt lösenord och användarnamn via spotifys hjälptjänst hänvisar de endast till att jag har facebook kopplat till den mailadress jag har registrerat. Det gör att jag inte kan ordna fram mitt eget användarnamn. På spotify heter jag bara mitt vanliga namn… Jätteirriterande så nu sitter jag i ett dödläge och kan inte registrera mig via er premiumtjänst.

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Ebba!
      När man använt Facebook för att skapa sitt Spotifykonto så består ditt Spotify användarnamn av siffror. Vilka dessa är hittar du när du loggar in på Spotify.com nedan länkar jag till en guide du kan använda.
      http://www.telia.se/privat/support/info/anvandarnamn-och-losenord-telia-spotify-premium
      /Henrik

  63. Sara 4 år sedan

    Hej! Jag har en spotify premium men när jag försökte komma in i aktivera spotify då gjorde jag fel och nu kan jag inte göra igen för att det står att ”Telia Spotify är redan aktiverat för det här mobilnumret” men jag har inte spotify premium. Hur ska jag göra för att göra rätt ?

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Sara! Vi skulle behöva kontrollera ditt mobilnummer för att se om du har tjänsten aktiv. Jag rekommenderar att du kontaktar oss via en annan kontaktväg eftersom du inte bör lämna ditt mobilnummer via vår blogg. Här hittar du andra kontaktvägar som du kan kontakta oss via: http://www.telia.se/privat/kontakt#/mobiltelefoni/abonnemangkontantkort
      /Jenny

  64. Isabelle 4 år sedan

    Hej! Behöver man inte skriva in koden som står på kvittot? Jag skrev in mitt mobilnummer fick en kod som jag senare skrev in. Skrev sedan in mitt användarnamn, godkände och sen var det klart.

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Isabelle! För att komma igång med Spotify Premium så surfar man in på http://www.telia.se/aktiveraspotify där man blir ombedd att skriva in sitt mobilnummer. En aktiveringskod skickas via sms som man få fylla i och sedan kan man välja om man vill starta ett helt nytt konto eller om man vill uppgradera ett befintligt konto till Spotify Premium. //Jenny

  65. Isabelle 4 år sedan

    Hej! Behövde man inte skriva in koden på kvittot? skrev bara mitt mobilnummer, fick en kod och skrev sedan mitt användarnamn.

  66. Mahmoud rezayi 4 år sedan

    Hej
    Jag har redan aktiverat mitt nummer på Spotify
    För det här mobilnumret finns Telia Spotify redan aktiverat.
    Jag kan inte skapa ett Spotify konto för att mitt nummer aktiverat

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Mahmoud!
      Kontakta vår support genom http://www.telia.se/privat/kontakt så hjälper mina kollegor dig med ditt ärende.
      /Henrik

  67. Martin Johansson 4 år sedan

    Borde jag betala för Spotify premium ifall jag nyligen bytt upp mig från Telia total liten, till Telia Komplett Max27 4gb surf?

    Ps.Hade premium innan med Total liten via Telia

    1. Telia Kundservice 4 år sedan

      Hej Martin! Jag rekommenderar att du tar kontakt med oss via vår hemsida: http://www.telia.se/privat/kontakt#/mobiltelefoni så att vi kan kontrollera ditt abonnemang. //Jenny

  68. Simon P 3 år sedan

    Hej. Om mitt spotify-premium konto är kopplad till telia. Hur förbrukar jag mitt 12 månader fria spotify då? Måste man gå ner till kundservice så dem gör det till ett spotify-free konto. För det går inte att göra under prenumeration sidan på spotifys sida.

    1. Telia Kundservice 3 år sedan

      Hej Simon! Det beror lite på vilket abonnemang Spotify är kopplat till hos Telia idag. Kontakta gärna vår kundtjänst via telefon, chatt eller mail så hjälper de dig vidare med detta: https://www.telia.se/privat/kontakt. Mvh/Camilla

  69. Anneli Åkerberg 3 år sedan

    Jag har tidigare delat ett spotify-konto med min f.d sambo. Nu har jag skaffat ett helt nytt konto och undrar om jag på något sätt kan synkronisera (kopiera) spellistor från mitt gamla konto till mitt nya konto?

    1. Telia Kundservice 3 år sedan

      Hej Anneli!

      Bra att du hör av dig till oss! Det jag rekommenderar är att du sparar dina spellistor på ditt tidigare Spotify-konto och att du börjar följa dessa spellistor från ditt nya konto. Du söker då upp namnet på tidigare Spotifykonto för att komma åt spellistorna. På så vis kan du komma åt dina tidigare spellistor och även spara ner dessa som offline-spellistor på ditt nya Spotify-konto. Hoppas att detta hjälper dig med dina funderingar! Du får ha en trevlig dag! //Fredrik

  70. Jan-Olof L 3 år sedan

    Hej,
    Jag abonnerar på Spotify Premium, men när jag trycker på Sök så stängs det ner och jag försöker igen, och igen. Vad göra?

    1. Telia Kundservice 3 år sedan

      Hej Jan-Olof, om du menar att appen stängs ner när du trycker på ”sök” så bör du ominstallera den, dvs radera och ladda ner den på nytt. /Christoffer

  71. Mats 3 år sedan

    Hej!
    Jag har två abonnemang hos Telia där jag har Spotify. Jag använder bara ett av dem(Spotify). Hur kan jag se vilket tel.nr. som är kopplat till vilket Spotifykonto. Jag har inte lyckats hitta det varken på Mitt Telia eller i Spotifykontot. Vill inte avaktivera fel. /Mats

    1. Telia Kundservice 3 år sedan

      Hej Mats.

      Du gör helt rätt i att dubbelkolla.

      Om du tar kontakt med oss via kundtjänst, så kan vi kika på det för dig.

      Vi nås via telefon, chatt eller e-post:
      http://www.telia.se/privat/kontakt?intcmp=top_kontakt

      /Liselotte

  72. Matilda 3 år sedan

    Hej! Vart ska jag skriva in mitt engångslösenord?

    1. Telia Kundservice 3 år sedan

      Hejsan! Du skriver in engångslösenordet från sidan som du skickar lösenordet från. Det kommer att poppa upp en ruta som beskriver att du ska skriva in lösenordet där 🙂 /Sanna

  73. Laila 2 år sedan

    Hej!
    Mitt telefon abonemang hos Telia vilket är avslutat. Om jag inte själv säger upp spotyfy kontot så löper detta på?
    Mvh Laila

    1. Telia Kundservice 2 år sedan

      Hej Laila! Om Spotify låg på abonnemanget som är uppsagt kommer även tjänsten Spotify premium att avslutas. //Emelie

  74. Klas fredriksson 030392039 2 år sedan

    Hej

    Vi har idag ett spotify konto. Om vi vill utöka till familjekonto hur gör vi då och vilken kostnad är det i så fall

    1. Telia Kundservice 2 år sedan

      Hej Klas!

      Vad bra att du hör av dig och frågar.

      Om du idag har ett bredband eller mobilabonnemang hos oss har du möjlighet att teckna Spotify Familj. Med Spotify Familj kan du lägga till sex stycken Premium-konton för endast 149 kr/månad.

      Om du har ett Spotify via Telia görs ditt Premium-konto om till ett Spotify Familj-konto vid beställning. Har du ett konto direkt via Spotify behöver du först nedgradera det till ett Free-konto innan beställningen av Spotify Familj.

      Du kan läsa mer och beställa tjänsten i nedanstående länk:
      http://www.telia.se/privat/bredband/tjanster/produkt/spotify-familj

      //Anna