Bättre Affärer
Sök
Avbryt
Meny

Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder!

2 år sedan

Jag arbetar med Telias företagsaffär och blev därför extra glad och stolt över senaste mätningen från Svenskt Kvalitetsindex som visar att vi återigen har Sveriges nöjdaste företagskunder för mobiltelefoni. Det kan finnas flera anledningar till det, till exempel vårt arbete med att utveckla vår tjänsteportfölj och förbättra kundservice. Vi är t.ex. den mobiloperatör som tagit emot lägst andel klagomål från företagskunderna. Vi har under året jobbat hårt med att förbättra samarbetet med återförsäljare och hur vi jobbar med telemarketing. Vi ställer nu högre krav på de partners vi jobbar med, har regelbundna uppföljningar och har skurit ner på antalet återförsäljare. Jag tror att det kan ha spelat roll för resultat.

Andel företagskunder_SKI Mobiloperatör

Däremot är inte SKI-resultatet en anledning att luta sig tillbaka. Snarare tvärtom. Vi har tappat något mot förra mätningen. Vi kan bättre och vi vet att kundnöjdhet idag bygger i allt högre utsträckning på hur vi levererar våra tjänster, inte bara på vad. Man förväntar sig en god helhetsupplevelse från sin operatör, oavsett om man är ett företag med två eller två tusen anställda. Under hösten har vi därför lanserat personlig rådgivare , som innebär att du som småföretagarkund får en personlig kontakt hos Telia som kan hjälpa dig navigera teknikdjungeln till rätt mobil lösning och som kan hjälpa till med andra frågor. Vi jobbar också på flera andra initiativ som handlar om att förbättra kundupplevelsen hos Telia och som ligger i linje med vår strategi om att bli en ny generations telekomoperatör. Det handlar då både om att förändra och förbättra våra interna processer och arbetssätt och se till att vi har rätt IT-stöd på plats. Målet är att det ska vara enkelt att vara kund hos Telia! Täckningsfrågan är också något som SKI nämner i sin rapport. Vi har investerat 15 miljarder kronor i våra mobila och fasta nät de tre senaste åren. Det handlar framförallt om 4G och fiber. Räkna med att vi kommer fortsätta investera i näten för kunna erbjuda en bättre kundupplevelse. Det lär jag få anledning att återkomma till.

2 Kommentarer

  1. Ewa Strömberg 8 månader sedan

    Hej för en tid sen la jag på extra surf, men det verkar inte blivit inlagt?
    Kan ni kolla vad som hänt.
    0704 970319
    Flower republic AB

    1. Telia Kundservice 8 månader sedan

      Hej Ewa!
      Jag ser att du ökade surfen från 5 GB till 20 GB den 17/10.
      Har du testat att starta om din telefon efter ändringen?

      /Bella