Vad är egentligen (bra) kundupplevelser?

Ja nu har jag börjat mitt nya jobb, även om jag fortfarande ”avvecklar” mig själv en del på mitt tidigare jobb. Det betyder att jag till största delarna av de vakna timmarna nu funderar på vad är egentligen bra kundupplevelser och vad är det som påverkar kundupplevelsen. Till stora delar tror jag att väldigt mycket är individuella upplevelser och det gör ju såklart att jag har en stor utmaning framför mig – även om jag tror att det finns vissa områden som kommer att vara gemensam för många av er kunder.

Jag roade mig dock med att googla lite kring ”Customer Experience” dvs kundupplevelsen och hittade då följande beskrivning som jag tycker på många sätt sammanfattar vad en kundupplevelse är. Håller ni med?

”Kundupplevelse är summan av alla upplevelser som kunden har med en leverantör av varor eller tjänster under hela tiden som relationen med leverantören pågår. Från kännedom, upptäckt, interaktion, köp, användning, brukande och rekommendation av leverantören. Det kan också syfta på en individuell upplevelse vid en transaktion av något slag. ”

Vi hörs snart igen,

Jessica

Hittills ingen kommentar

Bli första att svara på inlägget!

Kommentera inlägget